شما اینجا هستید
بدنسازی بانوان » غذای شگفت انگیز برای بانوان

غذای شگفت انگیز برای بانوان

دانه سویا که چنین بی اهمیت شمره می شود فواید فوق العاده ای را دارا می باشد  این منابع غذایی مقوی و غلات در کشاورزی دارای تاریخچه بس طولانیست به غیر از سبزیجات، سویا با ۲۲ آمینه اسید موجود رد آن یکی از مهم ترین سبزیجاتی است که برای سلامتی بسیار مفید است. البته با توجه به ظاهری ساده که اغلب آن را بی اهمیت می شمارند دارای خواص بسیار زیادی می باشد. بعلاوه یک پایه بسیار قوی رژیم غذایی و برنامه کاهش وزن مطمئن و اصولی است.

غذای شگفت انگیز برای بانوان

غذای شگفت انگیز برای بانوان

با توجه به گفته دکتر pavid heber در رژیم غذایی LA خانم هایی که تحت رزیم کاهش وزن می باشد، تا زمانیکه در این کاهش وزن قرار دارند روزانه چیزی در حدود ۱۰۰ گرم پروتئین برای مبارزه در مقابل گرسنگی، ساختن و شکل دادن به ماهیچه های ضعفیشان نیازمندند.

در صوت عدم مصرف به اندازه و کافی پروتئین در رژیم غذایی کم کالری افراد، به خصوص خانم ها خطر از دست دادن یک پونداز ماهیچه شان در مثابل ۴ پوند از وزنشان وجود دارد. دکتر heber پیشنهاد می کند که بهتر است از شربتهای پروتئین سویا برای کاهش وزن همیشگی و سریع استفاده شود.

جدایای از مزایای که سویا بر روی سلامتی شما دارد این نوع پروتئین یک منبع غنی است که اثرات ناخواسته کلسترون و چربی های اشباع شده را به همراه ندارد. باید این را دانست که این خواهص در پروتئین های حیوانی یافت نمی شود.

در زیر مطالب جالبی آمده است تا خوانندگان متوجه تأثیرات و فواید این ماده شوند:

  • سویا حاوی ایزوفلاون است که برای سلامتی بسیار مفید است.

ایزوفلاون دارای ترکیباتی است که فقط در گیاهان کاشتنی که دارای پادزهر قوی هستند وجود دارد و همینطور مانع آسیب رسیدن به سلول ها توسط آلودگی و نور خورشید می شود.

این را باید دانست که رادیکال های آزاد به آسانی می توانند بع تقسیم دفاعی بدن صدمه بزنند و اغلب سلول ها را تقسیم کنند و باعث پیری زودرس شوند.

  • ایزوفلاون خطر بیماریهای قلبی را کاهش می دهد.

پروتئینی که در سویا وجود دارد و ایزوفلاون ها و LDL کلسترول را پایین می آورند و باعث کاهش لخته شدن خون می شوند. و همچنین خطر سکته قلبی راکم می کند.

در یکی از تحقیقات مردمی که «میلک شیک » که شامل ۲۵ گرم پروتئین سویا به همراه شیر است را به مدت ۹ هفته نوشیدند به طور متوسط ۵% کاهش LDL کلسترول و کسانی که LDL بالایی دارند ۱۱% افت LDL کلسترول داشته اند( برای هر ۱۰% تا ۱۵% کاهش در میزان LDL خطر حمله قلبی و سکته قلبی ۲۰% تا ۲۵% کاهش پیدا می کند).

    • حفاظت در مقابل سرطان: فیبر موجود در سویا بدن را در مقابل سرطانهای گوارشی مانند معده و روده بزرگ حفاظت می کند. علاوه بر آن ایزوفلاون هم می تواند بدن را در مقابل خیلی از سرطانهای هورمونی مثل سرطان سینه، تخم دان، پروستات ایمن سازد.

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

خوب است بدانیم ایزوفلااون ها در برابر سلول های سرطانی روشی مشابه به داروهای رایج درمان سرطان عمل می کند.

  • اثرات اندرومتروز را کنترل کنید. ایزوفلاول های موجود در سویا بر روی استروژن طبیعی ترشح شده از بدن تأثیر می گذارد. این تأثیر شامل خونریزی شدید و یا علائم اندرومتروز نیز می شود.
  • حفاظت بر علیه مشکلات پروستات: خوردن سویا ممکن است از بزرگ شدن غده پروستات مردان جلوگیری کند. اندازه غده پروستات با افزایش سن گرایش به بزرگ شدن دارد که باعث اختلالات اداری می شود. مانند بیدار شدن شبانه بطور متوالی.
  • حفاظت در برابر پوکی استخوان: پروتئین قابلیت بدن را برای نگه داشتن و جذب بهتر کلسیم در استخوان ها افزایش می دهد.

ایزوفلاون روند پوکی استخوان را کاهش می دهد و مانع از شکستگی استخوان می شود. همچنین شواهد بسیاری وجود دارد که ثابت می کند ایزوفلاون در ساخت سلول های جدید استخوان نقش بسزایی دارد.

  • کنترل نشانه های قبل و بعد یائسگی: هنگامیکه استروژن در بدن بالا و پایین می رود ایزوفلاون موجود در سویا می تواند میزان استروژن را تنظیم کند. این موضوع اثرات ناشی از یائسگی و PMS را متعادل می سازد.
  • کمک به کنترل شرایط بیماری های دیابتی و کلیوی: پروتئین و فیبر موجود در سویا به تنظیم سطح گلوکز و فعالیت کلیه کمک می کند و همینطور شرایط بیماریهای دیابت و کلیه را تحت کنترل قرار می دهد.

چه دانه کوچک فوق العاده ای! با این همه فواید بسیار چطور می توانید از آن منبع خوراکی بگذرید؟ اگر شما هنوز به آن توجه نکده اید، روزهایی را که سویا می توانست جایگزین گوشت موجود در مواد غذایی شما شود را از دست داده اید.

امروزه پروتئین سویا در بسته بندی های متفاوت به بازار آمده و شما می توانید با این حجم وسیعی که از مواد غذایی سویا در بازار موجود است بنا به طعم ذائقه خود آن را که مورد پسند است انتخاب نمائید.

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره