شما اینجا هستید
چربی سوزی ( هوازی و بی هوازی) » راه حل هایی کوچک برای چربی سوزی هایی بزرگ

راه حل هایی کوچک برای چربی سوزی هایی بزرگ

هورمون تمرین برای چربی سوزی

آیریسین هورمونی است که حین تمرین در عضلات اسکلتی ترشح شده و باعث افزایش متابولیسم می شود. این هورمون چربی های سفید را به چربی قهوه ای تبدیل می کند. چربی قهوه ای بافتی بسیار حرارت زا است که به شکل انرژی تجزیه و آزاد می شود.

چربی-سوزی

چربی سوزی

ترشح آیریسین هنگام ورزش ، یکی از عوامل کاهش وزن بوده که به عنوان درمانی برای چاقی های مفرط نیز استفاده می شود. همچنین می توان از آن به عنوان دارویی برای بیماری های متابولیکی استفاده کرد.

چاقی ، عوامل محیطی یا ژنتیک؟

بیش از نود درصد کسانی که موفق به کاهش وزن می شوند ، در طول دوازده مال پس از آن مجدداً مبتلا به اضافه وزن می شوند.

دلیل این اتفاق ، بی تحرکی و تنبلی این افراد در حفظ وزن طبیعی شان است با عوامل ژنتیکی دخیل هستند؟

به گفته دانشمندان انگلیسی ژن ها نقش مهمی در بروز چاقی در افراد دارند. برخی ژن های موجود در بدن این افراد باعث افزایش اشتها می شود و از آنجا که عوامل محیطی با وجود غذاهای پرکالری و ناسالم فراوان و نیز سیستم حمل و نقل آسان که تحرک مردم را کم کرده است ، تاثیر منفی بر روی افزایش وزن این گروه از مردم دارد. توصیه محققان برای کمک به این افراد تلاش برای تغییر عوامل محیطی و سبک زندگی است ، زیرا ژن ها را نمی توان تغییر داد.

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

عوامل چاقی را حذف کنید

به گفته محققان ، تماشای بیش از حد تلویزیون و خواب ناکافی ، از عوامل مهم در ایجاد چاقی در جوامع است. هر یک از این عوامل می تواند تاثیر منفی بر عملکرد مغز داشته باشد و حتی الگوی غذا خوردن فرد را تغییر دهد.

مسافت مهم تر از زمان

توصیه محققان به کسانی که می خواهند با پیاده روی با دویدن ، وزن خود را کاهش دهند این است که به جای تعیین مدت زمان ، از مسافتی معین استفاده کنند. تعیین مسافت برای دویدن ، باعث افزایش فشار تمرین شده و در نتیجه تاثیر بهتری روی کاهش شاخص توده بدنی و از بین بردن چربی های ناحیه میان تنه دارد.

رژیم های کم چربی و افزایش وزن

دانشمندان با مطالعه گروهی از جوانان که موفق به کاهش وزن ۱۰ تا ۱۵ پوندی شده بودند ، دریافتند رژیم های غذایی کم چربی باعث افزایش وزن در این افراد می شود. کم کردن چربی ها در دوره کاهش وزن باعث پایین آمدن سطح سوخت و ساز بدن و در نتیجه اضافه وزن مجدد می شود. توصیه محققان برای جلوگیری از بروز این حالت پس از دوره کاهش وزن ، استفاده از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات است.

لیپوساکشن باعث افزایش چربی اندام ها می شود

لیپوساکشن یکی از پرطرفدارترین عمل های جراحی برای از بین بردن چربی های زاید بدن است ، اما متأسفانه نمی توانید مادر طبیعت را فریب دهید. تحقیقات جدید نشان داده است لیپوساکشن چربی های سطحی در ناحیه شکمی ، باعث افزایش سلول های چربی عمقی تر اطراف اندام های داخلی می شود. این نوع چربی به مراتب خطرناک تر از چربی های سطحی است و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد. بنابراین افرادی که لیپوساکشن کرده اند ، برای جلوگیری از رسوب چربی های جدید در دیواره رگ هایشان باید به طور مداوم ورزش کنند.

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

  1. Reza

    سلام من یک دوره سوماتروپین با قرص و آمپول استانازول مصرف می کنم ،می خوام بدونم مشکلی ایجاد نمیشه،ممنونم !

    • مهدی

      سلام
      دوست عزیز این هورمون ها خود مشکل هستن و با هر متخصص بی طرفی حرف بزنین بهتون میگه اثر سو اون چیه مصرف رو هرچی زودتر قطع کن تا عوارضش کمتر بشه هرچی هم که حرفه ای باشی و زیر نظر دکتر هم مصرف کنی باز هم بسیار عوارض بدی داره

    • مدیریت

      سلام.
      بقول برادر مهدی، که درست هم میگن، سراسر مشکله. البته نوع مصرف رو میگم.

      ببینین، شرایط بدنی شما رو نمیدونم. و اینکه چطور دارید تمرین میکنید؟ چقدر؟ کجا؟ زیر نظر چه کسی؟ چقدر وقت دارین؟ سیستم غذاییتون چطوریه؟ شغلتون چیه؟ و …….
      همه اینها رو باید مشخص کنید تا معلوم بشه بفرض اگر قصدتون از بین بردن چربیهاست، اصلا چرا بوجود اومدن!!!!

      تا موقعی که توان بدنی، سیستم تغذیه، برنامه های تمرینی، ورزشهای هوازی هستن، بهیچ عنوان سمت موارد سریعتر نرید،
      چون یادتون باشه، با هر سرعتی که وزن کم کنید، در صورت ول کردن ورزش یا برگشتن به حالت قبل از شروع، با سرعت ۲ برابر وزنتون برمیگرده.
      سلول چربی رو نمیشه در بدن از بین برد. همیشه در بدنتون و در اون قسمتها میمونه، باید کنترلش کنید.

      پیاده روی مستمر تا پایان عمر (ان شاءالله ۱۲۰ سالگی) همیشه جزو بهترین موارد کنترل بدن، سلامتی و طول عمر هست. سالم زندگی کنید و اونرو به فرزندانتون هم آموزش بدین.
      موفق باشین.

    • علی ام

      کم نه!!!!!!!!!!۱

  2. نظری

    عالی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره