راه‌های کاهش وزن و تناسب اندام
شما اینجا هستید
بدنسازی و فیتنس » راه‌های کاهش وزن و تناسب اندام

به گفته پزشکان متخصص تغذیه، انجام روش‌هایی چون آهسته غذا خوردن، پیاده روی کردن روزانه، استفاده از میوه و سبزی حین صرف غذا و از همه مهمتر داشتن یک هدف صادقانه، از برجسته‌ترین راه‌های کاهش وزن و تناسب اندام است

 

.

 

به نقل از پایگاه خبری آسوشیتدپرس، به گفته پزشکان مهمترین عامل برای رسیدن به وزن مطلوب داشتن یک هدف صادقانه و عملی است. چراکه متخصصان معتقدند کاهش سریع وزن که به دلیل نخوردن غذای کافی حاصل می شود، اولا باعث خستگی و ضعف در افراد می شود و ثانیا، این کاهش وزن سریعا جبران می‌شود.


بنابر این گزارش، پزشکان قطع ۵۰۰ کالری از رژیم غذایی روزانه افراد را که باعث کاهش وزن ۵۰۰ گرم در هفته می شود، روشی متعادل و مفید برای افراد چاق در اضافه وزن می دانند.
این گزارش حاکی است؛ مشخص کردن روزها و زمان‌های ثابتی در هفته برای انجام پیاده روی و پایبند بودن به رعایت آن، دومین راه برای کاهش وزن در افراد است. سومین راه رسیدن به تناسب اندام در افراد، استفاده از کتاب ها و مجلات تغذیه و اطلاع یافتن از میزان کالری ها و چربی ها و هیدرات های کربن موجود در غذاهاست که هنگام تعیین رژیم غذایی به افراد کمک می کند.
برخلاف تصور عمومی استفاده صرف از مواد غذایی حاوی پروتئین و استفاده نکردن از مواد غذایی حاوی هیدرات کربن، راه مناسبی برای کاهش وزن نیست و پزشکان این نوع رژیم غذایی را fad food نامیده‌اند و استفاده نکردن از fad food به عنوان رژیم غذایی به عنوان چهارمین راه داشتن تناسب اندام مطرح می شود.
پزشکان پنجمین راه کاهش وزن و مقابله با چاقی را آهسته غذا خوردن می دانند، به طوری که ایجاد فاصله ۳۰ ثانیه‌ای بین هر لقمه و زمان صرف غذا حداقل ۲۰ دقیقه را مناسب می‌دانند. همچنین آمارها نشان می دهد افراد چاق سریعتر از افراد دیگر غذا می خورند.
ششمین راه کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام، استفاده نکردن از غذاهای آماده (البته به طور مکرر و روزانه)، مصرف میوه و سبزی به همراه مصرف غذا و جویدن کامل میوه‌ها و سبزی‌ها است.
محققان، اجرای مرتب، به موقع و پیوسته تمام راه ها و توصیه های پزشکی متخصصان در زمینه روش‌های کاهش وزن و تناسب اندام را به عنوان هفتمین و آخرین راه مقابله با چاقی مطرح می‌کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره