شما اینجا هستید
پروتئین ها » راهکاری ساده برای افزایش سنتز پروتئین

مصرف آمینو اسید‌های شاخه دار (BCAA) بین وعده های غذایی

 

آمینو اسید‌های شاخه دار جزو ثابت مکمل‌های مورد استفاده توسط بدن سازان می‌باشد.بر اساس تحقیقات نشان داده شده است که این مکمل میتواند باعث تحریک و افزایش سنتز پروتئین و در عین حال کاهش تجزیه عضلات و حتی کاهش خستگی‌ شود.اگرچه مکمل (BCAA) معمولا در زمان‌های نزدیک به تمرین مصرف میشود اما از آنها می‌توان به طور دیگری نیز استفاده کرد که هنوز بسیاری از افراد از آن آگاهی‌ ندارند.

tip-enhance-muscle-protein-synthesis

بهترین راهکار برای افزایش سنتز پروتئین

 

بر اساس تحقیقات جدید مشخص شده است که مصرف (BCAA) همراه مقادیر کم کربوهیدرات‌ها بین وعده‌های غذایی میتواند رشد عضلات شما را در کل طول روز حفظ کند.

اگرچه این مورد عجیب به نظر می‌رسد اما تحقیقات نشان داده است که فرایند سنتز پروتئین در عضلات بعد از مصرف هر وعده غذایی حاوی پروتئین افزایش پیدا می‌کند اما حدود ۲-۳ ساعت بعد از آن این میزان دوباره نزول و به حالت اولیه خود باز میگردد.

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

بر این اساس در تحقیقات مشخص شد که یک دوز کوچک از (BCAA) و کربوهیدرات‌ها میتوانند دوباره فرایند سنتز پروتئین در عضلات را شروع کنند درست همان موقع که سطح سنتز پروتئین در حال نزول و بازگشت به سطح اولیه خود می‌باشد.

 

چگونه این کار را انجام دهیم

انجام این کار بسیار آسان می‌باشد.حدود ۱۰ گرم (BCAA) همراه با ۱۰-۲۰ گرم کربوهیدرات را در میا‌‌ن وعده‌های غذایی خود مصرف کنید.برای این کار میتوانید از یک مکمل (BCAA) همراه یک تکه میوه یا یک مکمل کربوهیدراتی دیگر استفاده کنید.این دوز کوچک میتواند اثر وعده غذایی قبل را ادامه دهد و باعث میشود آمینو اسید‌ها همچنان در بدن جریان داشته باشند تا زمانی‌ که شما وعده غذایی سرشار از پروتئین بعدی خود را مصرف کنید.

 

نمونه برنامه روزانه

۶ صبح : وعده غذایی ۱

۸ صبح : میا‌‌ن وعده (آمینو اسید‌های شاخه دار و کربوهیدرات)

۱۰ صبح : وعده غذایی ۲

۱۲ ظهر : میا‌‌ن وعده (آمینو اسید‌های شاخه دار و کربوهیدرات)

۲ ظهر : وعده غذایی ۳

۴ بعدازظهر : میا‌‌ن وعده (آمینو اسید‌های شاخه دار و کربوهیدرات)

۶ بعدازظهر : وعده غذایی ۴

۸ شب : میا‌‌ن وعده (آمینو اسید‌های شاخه دار و کربوهیدرات)

قبل از خواب : مصرف یک نوشیدنی‌ پروتئینی

منبع :

https://www.t-nation.com

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره