شما اینجا هستید
توصیه بدنسازان حرفه ای » دوره حجم و کات با برانچ وارن

دوره حجم و کات با برانچ وارن

برانچ وارن پاسخ می دهد

حجم و کات در یک زمان

داشتن عضلاتی حجیم و برآمده بسیار عالی است ، اما زمانی می توانید از زیبایی چنین عضلاتی لذت ببرید که با توده ای از چربی احاطه نشده باشند. چطور می توان به طور هم زمان حجم و تفکیک عضلانی داشت؟ برانچ وارن ، قهرمان حرفه ای IFBB به سوالات شما در این زمینه پاسخ   می دهد.

  • من اندام درشتی دارم و عضلاتم هم نسبتا حجیم شده اند ، اما به سختی می توانم آنها را تفکیک کرده و به عضله خشک تبدیل کنم. چه مقدار و چه نوع تمرین هوازی برای کات کردن بدنم نیاز دارم طوری که عضلاتم را از دست ندهم؟

 

 

دوره-حجم-و-کات-با-برانچ-وارن

دوره حجم و کات با برانچ وارن

 

من در فصل استراحت یک روز در میان ۳۰ دقیقه تمرین هوازی انجام می دهم تا آمادگی بدن و سیستم قلبی عروقی ام را حفظ کنم. هشت هفته مانده تا مسابقات ، هر روز به جز روز تمرین پا ، ۳۰ دقیقه صبح و ۳۰ دقیقه شب هوازی کار می کنم. تمرینات هوازی علاوه بر تقویت سیستم قلبی عروقی باعث از بین بردن لایه چربی زیرپوست و نمایان شدن عضلات تان می شوند. در مورد نوع تمرین هوازی ، من شخصا سعی می کنم که از دستگاه های مختلف استفاده کنم تا تنوع تمرینی را رعایت کرده باشم. اگر می خواهید با انجام تمرین هوازی ، عضله از دست ندهید ، باید کالری دریافتی تان به خصوص از منابع پروتئینی زیاد باشد.

  • تحقیقات جدید نشان می دهد بهترین راه برای از بین بردن چربی بدن ، انجام تمرینات اینتروال پرفشار (HIIT) است ، اما من دوست دارم به روش سنتی تمرین کنم. یعنی روزانه ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی تردمیل راه بروم. آیا این گونه می توانم نتیجه بگیرم؟ کدام روش موثرتر است؟

من هم به روش سنتی هوازی کار می کنم. یعنی همان ۳۰ تا ۴۰ دقیقه پیاده روی ، روی تردمیل یا استپ میل اما این زمانی موثر است که رژیم غذایی ، مکمل ها و سایر عوامل مانند سیستم تمرینی تان درست و به جا باشد. این گونه تمرین کردن برای من مفید است و جواب می دهد. شما هم باید ببینید کدام روش و سیستم تمرینی برایتان موثرتر است و همان را دنبال کنید.

  • من به سختی تمرین می کنم و سالم غذا می خورم ، اما نمی دانم با این چربی های باقی مانده و سرسخت چه کنم؟ چه مکملی را برای خلاصی از این چربی های اضافی پیشنهاد می کنید؟

مکمل ها در از بین بردن چربی های اضافه بدن بسیار موثر هستند. من در کنار پروتئین ، از چربی سوزهایی مانند ال – کارنیتین ، CLA ، یوهمبین و هیدروکسی کات استفاده می کنم که تا حد امکان چربی های زیرپوستی را از بین ببرم. علاوه بر اینها روزانه یک قرص مولتی ویتامین هم مصرف کنید ، تا ریز مغذی ها و ویتامین های مورد نیازتان نیز تامین شود.

  • در زمان تفکیک کردن عضلات ، از وزنه های سنگین استفاده می کنید یا وزنه های سبک تر با تکرارهای بیشتر؟

خب در واقع تمرینات من بسیار متنوع هستند. بعضی روزها با وزنه های سنگین و تکرارهای کمتر روی عضلات بزرگ کار می کنم و گاهی هم برای به کارگیری فیبرهای عضلانی کوچک ، از وزنه های سبک تر با تکرارهای بیشتر استفاده می کنم. مهم این است که تحریک لازم را به عضلات بدهید و در هر جلسه تمرینی مطمئن شوید از عضلات تان تا آخرین حد توان شان کار کشیده اید.

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

۴ نکته از زبان برانچ وارن برای کات کردن عضلات

۱- آب بنوشید

روزانه تا می توانید آب بنوشید تا به دفع مواد زائد از بدن تان کمک کرده و همچنین احساس سیری بیشتری داشته باشید.

۲- پروتئین بخورید

زمانی که کربوهیدرات و چربی را در رژیم غذایی تان کاهش می دهید ، برای حفظ عضلات ، باید پروتئین بیشتری بخورید.

۳- مکمل فراموش نشود

برای کمک به چربی سوزی در بدن تان ، از مکمل های حاوی کافئین ، عصاره چای سبز ، یوهمبین و CLA استفاده کنید.

۴- حرکت کنید

روزانه در دو نوبت هوازی کار کنید. اگر نتیجه نگرفتید ، فشار تمرین و یا مدت زمان آن را افزایش دهید.

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره