شما اینجا هستید
دانستنیهای بدنسازی » دانش بدنسازی

دانش بدنسازی

در طول روز غذا خوردن مهم است. نه شب!
ورزشکاران شب زنده دار!
با شروع روز ترشح انسولین زیاد تر شده و با پایان روز ترشح انسولین کمتر میشود.حساسیت به انسولین در بدن توانایی رساندن مواد غذایی به سلول است.وقتی سطح انسولین پایین میاید ، ترشح کورتیزول و سطح ذخیره چربی در بدن بالا میرود.برای همین است که خوردن وعده های غذایی پرکبوهیدرات درآخر شب توصیه نمیشود.زیرا که باعث ذخیره چربی بیشتر در بدن میشود.توصیه ما به شما خوردن پروتیین و سبزیجات در آخرین وعده غذایی شب است.

منبع:

http://www.flexonline.com

چربی سوز موثر
چربی سوزی با قرص کمک کننده است ، نه تثبیت کننده ! رژیم غذایی همه چیز است ولی میتوانید با چربی سوز به نقطه آرمانی نزدیک تر شوید.طبق توصیه سایت فلکس در مورد بهترین چربی سوز ها در ۲۰۱۷ میتوانددر رده دوم Alpha Lean ساخت شرکت hard rock supplement میباشد.در تست های اعلام شده ۹۳ درصد بازده ،۹۷درصد تاثیر و ۹۴ درصد ارزش خرید داشته است.

منبع:

http://cdn-flex1.heartyhosting.com

وقت باشگاه رفتن ندارید.میتوانید یک trx تهیه کنید.این دستگاه بسیار ساده و مفید است.جای کمی میگیرد.میتوانید درپارک و یا پشت در آنرا نصب کرده و استفاده کنید.در بسته های trx یک عدد لوح فشرده حاوی اطلاعات اولیه و حرکات پایه ای این ورزش وجود دارد.تاثیر آن نیز با وزن بدن و بر روی محل اتصال مفاصل و عضلات است.چیزی که در بدن سازی کمتر یافت میشود.اکثر بازیگران دنیا بیشتر از این وسیله استفاده میکنند تا وزنه زدن.

منبع:

http://www.bodybuilding.com

اعمال جنسی و بدنسازی
انجام عمل جنسی چه تاثیری بر رشد عضله میگذارد؟

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

در آغاز اینکه این عمل به بهبود کارکرد قلب ، عروق ، سیستم ایمنی ، ترشح بیشتر تستاسترون کمک بسیار شایانی میکند.و در کنار تمرین قدرتی استقامتی و یک تغذیه خوب ( هوشمندانه خوردن!) با انزال زودهنگام یا عدم نعوظ نیز مواجه نمیشود.البته اینها برای یک زندگی عادی بود.مطمئنا فاز قهرمانی بسیار با دنیای عادی فرق میکند.

منبع:

http://www.bodybuilding.com

همیشه در رژیم بودن بسیار غلط است!
طی تحقیقات در رژیم بودن هموراه باعث پیری زودرس ، پایین امدن متابولیسم بدن ، کاهش سطح انرژی و … میشود.بهتر است بعد از هر هفته رژیم ۲ تا ۳ روز بر روی عدم رژیم تمرکز کنید.بگذارید بدنتان نفس بکشدو در ضمن همیشه هم نباید در فکر کاهش کالری مصرفی برای کات بودن باشید.سلامتی مهم ترین سرمایه انسان است ، آنرا با چیزی عوض نکنید حتی بدن کات!

منبع:

http://www.bodybuilding.com

میخواهید متابولیسم بالایی داشته باشید؟
پروتیین مصرف کنید(البته به اندازه!).خوردن پروتیین نیاز به واکنش های بیشتری در بدن برای تجزیه دارد.ضمن آنکه خود حجم عضلانی شما باعث بالابردن متابولیسم میشود ، پس راهکار دیگر ساخت عضله با تمرین است.بهتر هم آنست که پروتیین مصرفی شما در کل وعده های غذایی پخش شده باشد تا اینکه آنرا در ۲ وعده برای مثال مصرف کنید.

منبع:

https://www.bodybuilding.com

پیشنهاد میشود در آغاز روز از کربوهیدرات های پیچیده مانند جو دو سر یا نان استفاده کنید تا در طی ساعات بیشتری توان و انرژی داشته باشید .مخصوصا یک ساعت قبل از تمرین زیرا که دیرتر انرژی آن آزاد میشود و میتواند در طول تمرین به شما بیشتر کمک کند و بعد از تمرین برای ریکاوری سریعتر ، برنج یا کربوهیدارت های ساده بخورید تا بدن بتواند سریعتر آنرا بسوزاند.

منبع:

https://www.bodybuilding.com

✅بهترین حرکت مخصوص بانوان

🔰بزرک کردن باسن مانند هر عضله دیگری از بدن از روال خاصی پیروی میکند.یکی از بهترین حرکت ها و یا شاید بتوان گفت بهترین آنها در سرعت رشد باسن ، حرکت دلفینی یا barbel hip trust است ، و نتیجه حداکثری معمولا با اتخاذ ۲ سیستم انجام میشود.

۱️⃣ ۵ست ۱۲ تایی وزنه سنگین
۲️⃣ ۳ ست ۵۰ تایی وزنه خیلی سبک
✔️ضمنا این حرکت به عضلات کمر بسیار کمک میکند تا قویتر شوند.

🚫فقط آنکه به کمر خود آسیب نرسانید.درد داشتن یعنی آسیب!

 

منبع :

https://www.bodybuilding.com

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره