دانستنی های بدنسازی
شما اینجا هستید
دانستنیهای بدنسازی » دانستنی های بدنسازی

دانستنی های مفید بدنسازی

دانستنی های بدنسازی

تکنیک های قهرمانان
این مقاله برای قهرمانان بدنسازی خیلی توصیه میشود
میدانیم که سایت و شبکه های اجتماعی ادکوان توسط بسیاری از قهرمانان و علاقه مندان دنیای بدنسازی همه روزه دیده میشود.یک توصیه بسیار مهم از دوریان یتس برای شما داریم.
آمادگی ذهنی در تمرین
توانایی تمرکز یک توانایی بسیار فوق العاده است و اگر بر چیزی متمرکز شوید ، موقیت در آن بسیار محسوس خواهد بود و به سادگی بدست نخواهد آمد.اما میتوانید این تمرکز را پرورش دهید.


۱٫برنامه تمرین
به سخصه همواره میدانستم که در روز بعد باشگاه چکار میخواهم بکنم ، از شب خود را ذهنی آماده تمرین میکردم. و فردای آنروز قبل از اجرای حرکت خودم و عضله را در فرم مناسب حرکت تصور میکردم ، اینکه میخواهم چه وزنی را انتخاب کنم ، دراینصورت وقتی به باشگاه میرفتم جای تعجبی نبود زیرا دقیقا همان وزنی را که تصور کرده بودم میزدم و اتفاقی شانسی در باشگاه برای من رخ نمیداد.در باشگاه دقیقا بر حرکت و میزان شدت و پمپ ناشی از آن متمرکز بودم و همان تناسب ذهن مرا یاری میکرد.

منبع :

http://www.flexonline.com

برای قسمت بیرونی عضلات سینه حرکت فلای بسیار موثر و سودمند است.چه بر روی میز شیبدار یا میز پرس تخت.توسعه قسمت بیرونی سینه عضلات سینه را کشیده تر و بر تراکم کل مجموعه اضافه میکند.ضمنا در هنگام بالا آوردن دست ها ، دمبل ها را به هم نچسبانید زیرا که تاثیری بر عضله ندارد.برای بیشترین تاثیر و امنیت بیشتر باید کنترل شده و آرام این حرکت را اجرا کنید.با سنگین ترین وزن و سه ست ۶-۸ تایی میتواند مفید باشد.

منبع :

http://www.flexonline.com

برای اضافه کردن عضله باید که کربوهیدارت و کالری بیشتری دریافت کنید . اما یادتان باشد که عجله نکنید و از حد معمول فراتر نروید .

خشک ترین حالت بدنی و کات خود را در نظر بگیرید ۲ تا ۳ اینچ اضافه شدن به پوست مشکلی ایجاد نمیکند و از طرفی ماهی ۲ تا ۳ پوند اضافه وزن قابل قبول است.برای بیشتر بدنسازان سایز شکم معیار خوبی برای کات بودن یا در دوره حجم بودن است.با خودتان تصمیم بگیرید که چقدر از چربی برای شما مناسب است و تا ان حد چربی اضافه کنید و نکته آخر اینکه خیلی به خودتان از نظر وزنی راحت نگیرید زیرا که احتمالا اضافی آن تبدیل به چربی شده است.

منبع :

http://www.flexonline.com

بدترین حالت برای آسیب و در عین حال راحت ترین ، هنگام خستگی است.هنگامی که گلیکوژن خونتان کم شده است و انگار مغز سرتان را خالی کرده اند.به خانه بروید ، استراحت کنید ، کربوهیدرات پیچیده مصرف کنید مانند نان.سپس به باشگاه بروید و بترکانید!به خون فشار الکی نیاورید ، همه چیز باید با برنامه باشد.

منبع :

http://www.flexonline.com

دوریان یتس
اصول تمرینی من مانند بسیار دیگری از بدنسازان بوده است و همواره برای افراد مخصوصا افراد لاغر برنامه زیر را در عضلات سینه توصیه میکنم.
پرس بالاسینه هالتر
۳ ست ۶-۸ تکرار
پرس تخت دستگاه
۳ ست ۶-۸ تکرار
قفسه بالا سینه یا قفسه تخت
۳ ست ۶-۸ تکرار

منبع :

http://www.flexonline.com

تکنیک های قهرمانان

این مقاله برای قهرمانان بدنسازی خیلی توصیه میشود
میدانیم که سایت و شبکه های اجتماعی ادکوان توسط بسیاری از قهرمانان و علاقه مندان دنیای بدنسازی همه روزه دیده میشود.یک توصیه بسیار مهم از دوریان یتس برای شما داریم.
۲٫همیشه هر وقت که باشگاه خلوت تر بود را بیشتر میپسندیدم.حتی هنگام شلوغی نیز به کسی در باشگاه توجه نمیکردم مگر حریف تمرینی(و حواسم جمع تمرین بود)
نه نگاه چشمی ، نه صحبتی حتی بین ستها . اگر هم تمرینی نداشتم آب میخوردم و به سقف نگاه میکردم زیرا آنقدر تمرکز فکری ام مهم بود که دوست نداشتم آنرا از دست بدم زیرا مهم بود.

منبع :

http://www.flexonline.com

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره