خطرناک ترین چربی بدن
شما اینجا هستید
مقالات ورزشی » خطرناک ترین چربی بدن

خطرناک ترین چربی بدن
داشتن اضافه وزن و یا به اصطلاح عامیانه چاق بودن خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

پیش از این محققان نسبت به خطرات انباشت چربی های اضافه در بدن هشدار داده بودند اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد تجمع چربی در ناحیه شکمی خطرناک ترین نوع چربی های بدن است.
مسئله مهمتر از اضافه وزن محل انباشتگی چربی های اضافه بدن است.

به طور خلاصه باید بگوییم زنگ خطر زمانی به صدا در می آید که این چربی‌ها در ناحیه شکمی جمع شوند به عنوان مثال اگر چربی اضافه بدن شما در پایین تنه و ران ذخیره شده باشد با خطرات کمتری مواجه هستید.
در بدن چند نوع چربی داریم که یکی از آنها چربی احشایی لابلای امعا و احشا و عضلات داخلی بدن انباشته می شود و با چشم قابل مشاهده نیست.

خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت در کسانی که چربی بدنشان بیشتر از این نوع را در ناحیه شکم است بیشتر می باشد‌.

 

خطرناک ترین چربی بدن

حتی اگر BMI یا شاخص توده بدنی فرد که نشان دهنده مقدار اضافه وزن وی است در حد میانه و نرمال باشد اما فرم بدنی این فرد سیبی شکل باشد یعنی در ناحیه شکم و پهلو ها تجمع چربی داشته باشد نسبت به فرد چاقی که چربی اضافی بدنش در پایین تنه می باشد در معرض خطر بیشتری است و احتمال ابتلا به بیماری ها در وی بیشتر می باشد .

علت این امر این است که چربی های احشایی اندام های داخلی و مهم بدن در احاطه کرده و باعث ترشح هورمون های بیماری زا در انسان می‌شوند.
خلاصه اینکه چربی شکمی و خطرناک ترین نوع چربی های بدن است.

به طور کلی چربی اضافی بدن در زنان اغلب در پایین تنه و در مردان در ناحیه میانی بدن تجمع پیدا می‌کند.
اما در زنان با افزایش سن و تغییرات هورمونی در بدن محل این انباشتگی چربی نیز تغییر پیدا کرده و به بالا تنه منتقل میشود بنابراین در خانم های مسن نیز فرم بدنی سیبی شکل را مشاهده می کنیم.

حال چه باید کرد؟

در قدم اول سایت شکم خود را از ناحیه زیر ناف اندازه بگیرید این مقدار برای زنان نباید از ح از ۸۸ را برای مردم از ۱۰۰ سانتی متر بیشتر شود.
خوشبختانه چربی های احشایی به سرعت با ورزش کردن به خصوص با تمرینات اینتروال از بین می‌روند.
در تحقیقی با عنوان تاثیر تمرینات اینتروال پرفشار بر چربی های احشایی ناحیه شکم و فرم بدن در دانشگاه ویرجینیا آمده است که افرادی که تمرینات پرفشارتری را پشت سر گذاشتند کاهش چربی احشیای بیشتری داشتند.

گرچه تحرک داشتن از هر نوعی بهتر از بی تحرکی است اما اگر می‌خواهید این چربی های خطرناک را از بین ببرید به دنبال یک برنامه تمرینی اینتروال باشید و این را هم بدانید رژیم غذایی نقش بسیار بسزایی در کاهش چربی های اضافه دارد .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره