خرید مواد غذایی مناسب همراه با کریس گتین
شما اینجا هستید
توصیه بدنسازان حرفه ای » خرید مواد غذایی مناسب همراه با کریس گتین

خرید مواد غذایی مناسب همراه با کریس گتین

اگر شما نیز به دنبال بهبود سلامت و ساخت یک فیزیک بدنی حیرت آور هستید پس نیازمند یک برنامه مستمر خرید مواد غذایی سالم می‌باشید.

لحظه ای که شما وارد یک فروشگاه میشوید ردیف‌های زیادی از شیرینیجات، نوشیدنی‌‌های انرژی زا، چیپس و از این قبیل مواد غذایی روبروی شما چیده شده است و این موضوع میتواند شما را از دستیابی به اهدافتان دور کند.به یاد داشته باشید که تمرینات شما بخش بسیار کمی‌ از روز را به خود اختصاص میدهند اما یک تغذیه سالم یک روند و عادت دراز مدت می‌باشد.

هدف شما چه کاهش وزن، افزایش حجم عضلات، بهبود عملکرد و یا تنها افزایش میزان سلامتی‌ باشد انتخاب درست در یک فروشگاه مواد غذایی میتواند تعیین کننده موفقیت یا شکست شما باشد.با توجه به اطلاعات ضد و نقیضی که در اینترنت یافت میشود انتخاب گزینه‌‌های درست در تمام اوقات میتواند کاری بسیار سخت باشد.اما ناامید نشوید من اینجا برای کمک به شما حضور دارم.در اینجا به شما خواهم گفت که از چیز‌هایی اجتناب و چه چیز‌هایی خرید کنید.

 

مواردی که باید از خرید آنها اجتناب کرد

مشخص‌ ترین چیز‌هایی که باید از آنها دوری کنید مواد غذایی بسیار فرآوری شده نظیر غذا‌های آماده یخ زده، شیرینیجات، بستنی و هر ماده غذایی سرخ شده در روغن زیاد می‌باشد.به طور کلی‌ هر ماده غذایی که در گروه‌های زیر قرار داشته باشد به احتمال زیاد سالم‌ ترین گزینه‌ شما برای انتخاب نمی‌باشند :

غذا‌های یخ زده

گوشت یخ زده

غلات صبحانه

شیرینیجات و آبنبات

چیپس و اسنک‌هایی از این دست

 

به یاد داشته باشید که در این میا‌‌ن استثنائاتی نیز وجود دارد.برای مثال سبزیجات یخ زده یا جو دو سر کاملا مناسب هستند.اما از لحاظ کلی‌ در این بخش از فروشگاه‌ها معمولا مواد غذایی سرشار از شکر و چربی‌‌های ناسالم ترانس وجود دارد. یک نمونه بسیار خوب از مواد غذایی سالمی که میتوانند کمتر سالم باشند تن ماهی‌ می‌باشد.تن یک منبع پروتئینی خالص بسیار خوب از لحاظ قیمت و راحتی‌ مصرف می‌باشد.اما شما باید حواستان به دیگر مواد موجود در آن نیز باشد.

برخی‌ از آنها درون آب، برخی‌ در آب‌ نمک و برخی‌ دیگر در روغن هستند.من همیشه توصیه می‌کنم از هر چیزی که باعث افزایش سطح سدیم نظیر آب نمک دوری کنید همچنین از افزایش ناخواسته میزان چربی‌‌ها نیز باید جلوگیری کنید.نمک و چربی‌ موادی هستند که شما هر موقع که نیاز داشته باشید میتوانید از آنها با کنترل بهتری نسبت به مواد غذایی آغشته به آنها استفاده کنید.

یک ماهی‌ سفید دیگر به نام تیلاپیا نیز به شکل رایجی به عنوان یک منبع پروتئینی در میا‌‌ن بدن سازان مصرف میشود اما در انتخاب آن باید احتیاط کنید.من نسبت به نحوه پرورش و تولید مواد غذایی و همچنین محیطی‌ که آنها در آن رشد میکنند کاملا آگاه هستم و میدانم که چگونه مواد غذایی روی بدن و عملکردم تاثیر گذار هستند.اکثر ماهی‌‌های تیلاپیا که در قفسه‌های فروشگاه های ایالات متحده آمریکا وجود دارد در واقع در چین به شکل نامناسبی پرورش می‌یابند.

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

این ماهی‌‌ها در استخر‌های بسیار شلوغ پرورش می‌یابند که این امر باعث قرار گرفتن آنها در معرض سطوح بالایی از مواد زائد میشود.هنگامی که این ماهی‌ را با ماهی‌ آزاد کاد آلاسکا مقایسه کنیم میبینیم که ماهی‌‌های آزاد در یک حجم بسیار بیشتری از آب تمیز و تازه زندگی‌ کرده‌اند.این فاکتور قطعا تاثیر زیادی را روی کاهش سمی بودن و افزایش پاکی‌ انتخاب‌های غذایی شما دارد.

قسمت فروش گوشت‌ها نیز یکی‌ دیگر از جاهایی است که باید در مورد آنها آموزش ببینید.مردم مایلند که پروتئین خالص را به عنوان یک درشت مغذی ثابت در رژیم خود داشته باشند اما آنها نوع گوشت و کیفیت آن را مد نظر قرار نمی‌دهند مواردی نظیر میزان چربی‌‌های ترانس، سموم و سدیم.فرآورده‌های گوشتی نظیر سوسیس، کالباس و برگر‌ها به دلیل اینکه معمولا آنها سرشار از چربی‌‌های ناسالم و بسیار پر کالری هستند باید از آنها اجتناب شود.

به جای آن شما میتوانید از گزینه‌‌های خوب گوشت چرخ کرده خریداری کنید و خودتان در خانه همبرگر تهیه کنید.منابعی نظیر گوشت بوقلمون چرخ کرده تازه، گوشت گاو تغذیه کرده از علف و مرغ دارای شاخص‌های غذایی بسیار خوبی‌ هستند و میتوانید با آنها وعده‌های غذایی بسیار خوش طعمی‌ را درست کنید.

تنها گروه غذایی که ممکن است شما را شوکه کند میوه‌ها هستند.اگرچه من برخی‌ از میوه‌ها را در رژیم غذایی خود جای میدهم اما برای اکثریت مواقع از بیشتر میوه‌ها به دلیل مقادیر بالای شکر در آنها اجتناب می‌کنم.سبزیجات میتوانند مقادیر بسیاری از ویتامین‌ها و ریز مغذی‌ها را بدون شکر زیاد به من ارائه دهند.در مجموع به عنوان یک قانون کلی‌ شما میتوانید از هر ماده غذایی سرشار از شکر و چربی‌ دوری کنید زیرا اینگونه مواد غذایی سرشار از کالری هستند و اغلب دارای ارزش غذایی کمی‌ نیز میباشند.مصرف غذا‌های سرشار از شکر و چربی‌ کار شما برای تامین نیاز‌های غذایی بدون مصرف کالری بیش از حد را بسیار سخت خواهند کرد.

قانون من همیشه این است که به دنبال ارزشمند‌ترین مواد غذایی دارای کمترین میزان کالری هستم.این مواد غذایی این اجازه را به من میدهند که بدون مصرف کالری بیش از حد بتوانم غذای‌ بیشتری را مصرف کنم.برای مثال خوردن مقادیر زیادی از سبزیجات نظیر کلم بروکلی میتواند با کالری کمتر مرا سیر نگه دارد.احساس سیری همچنین باعث کاهش هوس شما در خوردن مواد غذایی میشود که این هم یکی‌ دیگر از مزایای غذا‌های دارای ارزش غذایی بالا می‌باشد.

چه مواد غذایی باید بخریم

اکنون که میدانید از چه قسمت‌هایی از فروشگاه نباید خرید کنید میتوانیم تمرکز خود را روی خرید مواد غذایی مناسب و خرید آنها بگذاریم.اول از همه تقریبا تمام آیتم‌های موجود در قسمت سبزیجات تازه را اجازه خرید دارید.من مایلم از انواع سبزیجات به دلیل گوناگونی رنگ‌ها در آنها خریداری کنم.این موضوع تنها به این دلیل نیست که وعده غذایی زیبا به نظر برسد بلکه طیف وسیعی از رنگ‌ها در سبزیجات در واقع میتواند دارای خواص غذایی زیاد و متفاوتی از هم باشد.یکی‌ از آنها میتواند سرشار از ویتامین ث باشد در حالی‌ که یکی‌ دیگر میتواند سرشار از ویتامین آ و آهن باشد.سبزیجات سبز رنگ همیشه میتوانند پایه ثابت خرید شما باشند زیرا آنها دارای فیبر بیشتر هستند که این امر برای هر رژیم غذایی سالمی ضروری می‌باشد.

هنگامی که بحث خرید گوشت میشود هر گزینه‌ سالم و کم چرب میتواند خوب باشد.تکه‌های استیک بدون چربی‌، سینه مرغ و بوقلمون همگی‌ گزینه‌‌های بسیار خوب هستند.ماهی‌ هم میتواند در ادامه این لیست قرار بگیرد.من معمولا به عنوان یک گزینه‌ پروتینی خالص از ماهی‌ کاد استفاده می‌کنم و اگر هم به دنبال تقویت سطح امگا ۳ باشم از ماهی‌ سالمون استفاده میکندم.اگرچه در بالا گفتم که به دلیل مقادیر زیاد شکر از میوه‌ها استفاده نمیکنم اما یک استثنا در این میا‌‌ن وجود دارد.من همیشه بلوبری و توت فرنگی‌ را با جو دو سر ترکیب می‌کنم و گاهی‌ اوقات آناناس را نیز اضافه می‌کنم زیرا آنها غنی از بروملین هستند که میتواند به تجزیه و هضم پروتئین‌ها در بدن کمک کنند.

برای افزودن طعم بیشتر به وعده‌های غذایی من از پنیر کم چرب، ماست بدون چربی‌ و سس‌های تند بدون کالری استفاده می‌کنم.اینها تمام آن چیزی هستند که بدون مصرف کالری بیش از حد به وعده‌های غذایی من طعم بیشتری میدهند.یک آیتم دیگر برای افزایش طعم بیشتر که می‌توان از آن نام برد کره‌ طبیعی بادام می‌باشد که دارای کالری بیشتری نیز می‌باشد.اگر من در دوره حجم باشم و نیازمند مقادیر بیشتری چربی‌ باشم کره‌ بادام یک گزینه‌ عالی‌ برای این منظور می‌باشد.در حقیقت یکی‌ از میا‌‌ن وعده‌های بسیار محبوب من مصرف ساقه کرفس با کره‌ بادام می‌باشد.

 

مزایای انتخاب مواد غذایی سالم

صنعت فیتنس تنها به این سمت کشیده شده که تمام توجهات روی ارقام می‌باشد.تنها چیزی که در مورد آنها می‌شنوم تعداد کالری‌ها و درشت مغذی‌ها می‌باشد پس در مورد کیفیت غذا‌ها چه؟ شما میتوانید دقیقا نیاز‌های غذایی روزمره خود را تامین کنید و در عین حال از مقادیر فراوانی‌ از مواد غذایی فرآوری شده و غذا‌های ناسالمی که باعث التهاب و مشکلات گوارشی میشوند نیز استفاده کنید.تمام این موارد میتواند سرعت ریکاوری، چربی‌ سوزی و عضله‌ سازی شما را بسیار دشوارتر کند.

با توجه به تجربه ای که دارم مهم‌ ترین مزیتی که خرید مواد غذایی سالم و طبیعی دارد این است که بدنم میتواند تمام آنها را بدون هیچ عارضه جانبی جذب کند.قبل از اینکه مواد غذایی به درستی‌ وارد جریان خون شوند تا بتوانند باعث بهبود عملکرد و فیزیک بدنی شوند ابتدا باید دستگاه گوارش قادر به هضم و جذب تمام آنها باشد.اگر مواد غذایی که انتخاب می‌کنم دارای سلامت کمتری باشند نتایج دریافتی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

من هر روز باید قادر باشم که صبح زود از خواب برخیزم تا به تمام تعهدات کاری و تجاری به همراه سفر‌ها و تمرینات خود رسیدگی کنم و برای انجام تمام این کار‌ها بدن و مغز من باید از طریق بهترین مواد غذایی که بتوانند سلامت و عملکرد مطلوبم را هم از لحاظ ذهنی‌ و هم از لحاظ فیزیکی‌ حفظ کند ارتقا یابند.در این حالت شما دارای انرژی بیشتر، چربی‌ سوزی سریعتر و راحت تر، رشد عضلات، بهبود عملکرد و ریکاوری سریع تر خواهید بود.

منبع:

https://www.muscleandstrength.com/articles/grocery-shopping-kris-gethin

 

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره