حمله سه‌گانه عیسی عبید به پشت بازو ها
شما اینجا هستید
برنامه تمرینی بدنسازان حرفه ای » حمله سه‌گانه عیسی عبید به پشت بازو ها

حمله سه‌گانه عیسی عبید به پشت بازو ها

گفته می شود صاحب بزرگترین بازوهای خاورمیانه است.

این تازه وارد در عرصه حرفه ای ها IFBB عیسی عبید نام دارد .

بدنسازی ۳۰ ساله با ۱۷۲ سانتی متر قد که در دوره حجم وزنش به ۱۲۷ کیلوگرم می رسد این مقاله تمرین پشت بازوی عیسی اختصاص دارد او با سه حرکت به پشت بازو ها فشار می آورد.

 

حمله اول

عیسی عبید

عیسی عبید

حرکت اول عیسی  برای پشت بازو سیم کش است و دستگیره طنابی را به قرقره بالایی کابل متصل می‌کند و سوزن دستگاه را به دست وزنه ای حدود ۸۰ کیلوگرم قرار می دهد.

دو سر طناب را در دست می‌گیرد و پس از آن یک گام به طرف عقب متمایل می کند بازوها را کنار بدن ثابت و آرنج ها را نزدیک پهلو نگه می‌دارد.

از این حالت بازوها را صاف میکند و سرهای طناب را به طرف پایین و بیرون میکشد و در هر تکرار انقباض شدیدی به پشت بازو ها می دهد تا شکل نعل اسبی آنها معلوم شود.

در بخش پایین حرکت آنقدر روی انقباض تمرکز می‌کند دیگر هیچ جایی برای انقباض اضافه‌تر وجود نداشته باشد.

پس از آن آهسته به حالت شروع باز می‌گردد که با عضلات در مقابل پایین رفت وزنه مقاومت انجام می دهد.

بعد از انجام ۱۰ تکرار با این کیفیت وزنه را روی پای می‌گذارد و طناب را رها می‌کند و شروع می‌کند به تکان دادن بازوها برای ست بعدی وزنه را ۹۰ کیلو انتخاب می‌کند و سه ست ۱۰ تکراری با این انجام می‌دهد.

حمله دوم

برای حرکت بعدی سراغ پشت بازو دمبل تکی پشت گردن می رود.

دمبلی ۱۵ کیلویی انتخاب می کند و آن را بالای سر می‌برد دمبل در یک دست قرار دارد بازو صاف است و آرنج نزدیک به گوش حفظ می‌شود به طوری که دست رو به رو جلو قرار می گیرد.

دست مخالف را روی کمر قرار می‌دهد تا تعادل بدن حفظ شود به آرامی وزنه را از پشت سر پایین میبرد و به بازو را فقط از آرنج خم می‌کند.

وقتی که پشت بازو کامل تحت کشش قرار می‌گیرد ساعد اندکی از حالت عمود به بازو پایین‌تر رفته است.

عیسی از آنجا به بعد مسیر حرکت را معکوس می‌کند و مجدد بازو را صاف میکند و با صاف شدن آرنج پشت بازو به اوج انقباض میرساند.

۱۴ تکرار برای هر بازو دمبل ۱۵ کیلویی اجرا می کند و بعد از آن دمبل ۲۰ کیلویی برمی‌دارد و ۱۲ تکرار اجرا می‌کند و در این وزنه برای آخرین تکرار اندکی مشکل دارد.

بعد از آن یک جرعه آب می نوشد و ۲ ست دیگر با ۱۱ و ۱۰ تکرار با دمبل ۲۰ کیلویی اجرا می‌کند و بدین ترتیب فشار کافی به بخش بلند پشت بازوها وارد می‌کند و سراغ حرکت بعدی می‌رود.

حمله سوم

او دمبل ۲۰ کیلویی را روی پایه بگذارد و در عوض۲۲ و نیم کیلویی را بر می دارد و با آن به طرف میز پرسی صاف می رود تا پشت بازو تک دمبل خم را اجرا نماید.

وزنه را در دست چپ می گیرد و زانو و دست راست را روی میز تکیه می‌دهد که تعادل بدنش کامل شود.

شانه ها را صاف نگه داری میکند و پشت را صاف می نماید.

در همین حالت آرنج چپ رو به پهلو می چسباند و در طول حرکت همانجا حفظ می‌کند به طوری که برای شروع ساعد عمود بر زمین قرار می‌گیرد.

با حفظ بازو  در راستای بالا سعی می‌کند بازو را صاف کند و دنبهدمبل  را به طرف عقب حرکت دهد تا جایی که کل بازو موازی  زمین قرار گیرد و آنجا پشت بازو ها را به طور کامل منقبض می کند.

از آن به بعد حرکت  را معکوس می‌کند و به شکل اولیه باز می گردد یعنی جایی که ساعد عمود بر زمین می شود با این شکل  ۱۴ تکرار برای هر دست اجرا می کند و بعد از استراحت ۳۰ ثانیه ای بعد از یک ست از  هر دو دست ۲ ست دیگر با همان وزنه و تکرار اجرا می کند.

 

اسپانسر

عیسی برای شرکت در جشن المپیا آماده می شود. او نیازی به اسپانسر نداشته چرا که شاهزاده دبی یعنی شیخ حمد بن محمد بن رشید آل مکتوم یکی از هواداران بزرگ عیسی است و او را از مسابقات اماتور آرنولد کلاسیک حمایت مالی کرده است

تمرین پشت بازو

پشت بازو سیم کش طنابی  ۴ ست ده تکرار

پشت بازو دمبل تک پشت گردن ۴ ست ده تکرار

پشت بازو تک دمبل خم ۳ ست ۱۲ الی ۱۴ تکرار

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره