تغذیه در خانه یک زوج قهرمان
شما اینجا هستید
توصیه بدنسازان حرفه ای » تغذیه در خانه یک زوج قهرمان

تغذیه در خانه یک زوج قهرمان
وقتی یخچال دو قهرمان بدنسازی را باز می کنید انتظار دارید با چه نوع غذاهایی روبرو شوید ؟
در یخچال خانه کلی رایان(Kelly ryan)برنده جایزه بین المللی پرورش اندام در سال ۲۰۰۰ وکراگ تیتوس(kraig titus) قهرمان بدنسازی ایالات متحده در سال ۱۹۹۶ فقط با سفیده تخم مرغ و ماهی تن روبرو نمی شویداین زوج قهرمان در کالیفرنیا منطقه مارینادل ری زندگی می کنند فاصله آنها تا باشگاه معروق ساحلی را می توان بوسیله دوچرخه طی نمود

 تغذیه در خانه یک زوج قهرمان

در یخچال فریزر داخل کابینت های آشپزخانه مملو از پودرها و مواد بدنسازی است البته به همراه مواد غذایی که باعث شگفتی هر کس می شود کلی رایان با تایید این مطالب اظهار میدارد ما هم از غذاهای مناسب رزیم غذایی یک ورزشکار و هم از غذاهای شکم پر کن استفاده میکنیم

من شخصا در روز حدود ۲۰۰۰ کالری مصرف میکنم کراگ با توجه به سوخت و ساز بالای بدنی از غذاهای غیر رژیمی هم استفاده میکند
در ادامه کراگ می گوید هنگامی که قصد افزایش وزن را دارم محدودیتی برای دریافت میزان کالری ایجاد نمی کنم چون معتقدم هرچقدر وزنم بیشتر باشد وزنه بیشتری را می توانم بلند کنم همچنین فشار بیشتری می توانم بر عضلاتم وارد آوردم در نتیجه می توانم انتظار داشته باشم که عضلاتم رشد کنند رژیم غذایی کراگ تیتوس بیشتر از پروتئین تشکیل می شود او در زمان غیر از مسابقات هر روز ۴۰۰ گرم پروتئین را در مواد غذایی خود می گنجاند مابقی غذای خود را از کربوهیدارتها حتی مقداری چربی تامین می کند او میگوید همیشه در یخچال چای سرد و سیب نگهداری می کنم قبل و بعد از تمرین از چای استفاده میکنم در باشگاه نیز یک ظرف دو گالنی از آب سیب می نوشم در طول تمرین از افرادی جهت کمک استفاده مکنم و در صورتی که غذاهای کم چربی استفاده کنم بخاطر سوخت و ساز بالایی که دارم قادر نخواهم بود به وضعیت مطلوبی که در نظرم هست دست پیدا کنم
اما همسر او کلی از یک رزیم غذایی کم چربی استفاده میکند البته در یکی از ۵یا ۶ وعده غذایی خود میزان چربی بیشتری را مورد استفاده قرار می دهد او میگوید امروز از مقداری پنیر و گوشت کبابی استفاده کردم تیتوس این مطلب را بیان می دارد که اگر از وعده های غذایی کم استافده کند و مواد غذایی مورد نیاز بدنش را به مصرف نرساند مو ناخنها و پوستش حالت خشک و شکننده پیدا میکنندبنابراین به اضافه مقدار چربی موجود در گوشت جوجه بوقلمون از مقداری چربی اضافه نیز در وعده های غذایی خود سود می برم یک وعده صبحانه در خانه کراگ تیتوس از چه نوع مواد غذایی تشکیل شده است؟
صبحانه کلی همسر تیتوس از سوپ, بلغور, انواع حبوبات, سبوس ,جو ,فرنی, گندم و برنج تشکیل شده است او همچنین همراه این غذاها از پودرهای پروتئنی و تکه های میوه یک لیوان قهوه حاضری که حاوی کافئین بالایی است استفاده می کند سپس آماده نبرد با وزنه ها در باشگاه می شود
البته رژیم غذایی شوهر ۱۲۵ کیلویی او هنگام صبح کاملا متفاوت است تیتوس حدود ۳۵۰ گرم گوشت کبابی چند عدد سیب و یک لیوان چای سرد می نوشد در طول مسیر باشگاه نیز از یک ظرف محتوی آب سیب خنک استفاده میکند
همسر تیتوس میگوید نهایت سعی ما استفاده از مواد غذایی گوناگون است به همین دلیل در دیگر روزها از گوشت بوقلمون, پنیر ,نان سبوس دار ,پنیر بدون چربی (کراک با اضافه کردن کمپوت هلو به این غذاها از آن به عنوان یک غذای سریع استفاده میکند)شیر بدون چربی شیر برنج و البته سفیده تخم مرغ نیز استفاده میکنم من پروتئین را از غذاهای مثل جوجه بوقلمون گوشت و سویا تامین میکنم برخلاف شوهرم که بیشتر از گوشت استفاده میکند خودم علاقه بسیار به سویا دارم همراه غذاهایی که همسر تیتوس در خانه درست می کند می توان شاهد استافده وسیع از مجموعه ای از ادویه های گیاهی و سس مایونز بدون چربی بود اکثر غذاهای پروتئینی مثل تخم مرغ گوشت ماهی را با سس خردل و سس گوجه فرنگی استفاده میکند او معتقد است ادویه ها حتی برای افرادی که رژیم غذایی دارند مناسب است کلی رایان می گوید ادویه ها از نظر کالری فقیرند اما برای یک رژیم غذایی کم چربی بسیار مناسب است
موفقعیت این زوج ورزشکاربنظر کاری آسان است اما واقعیت این است که حفظ وزن و عضلات در طول یکسال کاری طاقت فرسا است کلی می گوید درست است که این شغل من و همسرم می باشد اما هنوز برایمان کاری سخت به شمار می رود او در آخر این توصیه را به همگان می کند و اظهار می دارد هیچ وقت وقتی گرسنه هستید اقدام به خرید مواد غذایی نکنید زیرا ممکن است در اثر عجله و بخاطر رفع گرسنگی از مواد غذایی مناسبی استفاده نکنید و در نتیجه در دست یابی به اهدافتان باز بمانید البته اگر مواد غذایی که خریده اید زیاد مطلوب فایده نیست از آنها به مقدار کم استفاده کنید اما همه آنها را نخورید.

  1. محمد

    سلام خسته نباشید ممنونم از سایت بی نظیر و خیلی خوبتون.
    میبخشید یک سوال داشتم اما مربوط به این مطلب نمیشه
    ممنون میشم اگه جواب بدید .

    من یک ساله بدن سازی کار میکنم
    سنم ۲۰
    وزنم ۵۲
    قدم ۱۷۲
    اما توی این یک سال فقط یک کیلو اضافه وزن داشتم.
    ممنون میشم که یک مکمل خوب به من پیشنهاد بدید.
    یه چیزی که اضافه وزن داشته باشم و در کنارش عضله سازی هم داشته باشم.
    حال یک یا چند مکمل .ممنون میشم اگر جواب بدید .سپاس گذارم

    • علی امیری

      سلام میتونی از یه گینر و کراتین استفاده کنی

      • محمد

        تشکر

    • ورزشکار حرفه ای

      سلام هر نوع پودر پروتئینی کربوهیدراتی و مکمل های حجم دهنده می تواند به شما وزن و حجم عضلانی بدهد افرادی که در سطح شما هستند سعی کنند از یک پودر پروتئینی و کربوهدیراتی که جمعا در یک محصول پودری وجود دارند + یک نوع مکمل حجم دهنده و نهایت {+تقویتی ها مثل مولتی ومینرال استفاده کنند

  2. نگین

    سلام آقای محمد با این اطلاعاتی که دادید تیپ بدنی شما اکتومورف هست و خیلی به سختی وزن و عضله پیدا خواهید کرد با اینهمه مایوس نباشید اما از مصرف قند و چربی بیش از اندازه پرهیز کنید چون ممکنه به شکل چربی در شریانهاتون رسوب کنه و مشکل ساز بشه.موفق باشید

  3. محمد

    ممنونم از راهنمایی هاتون دوستان عزیز.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره