شما اینجا هستید
مقالات متفرقه » چه وقت از بند لیفت استفاده کنیم چه وقت استفاده نکنیم؟

بند لیفت بدنسازی

چه وقت از بند لیفت استفاده کنیم چه وقت استفاده نکنیم؟

بندهای لیفت به شما در بلند کردن وزنه های بیشتر برای تکرارهای بیشتر کمک خواهد کرد ، ولی به چه قیمت؟ بندهای لیفت یکی از ابزارهای فوق العاده در بدنسازی است به خصوص در اجرای تکرارهای آخر یا در بعضی حرکات سنگین برای عضلات زیر بغل بسیاری از بدنسازان به عنوان یک وسیله کمکی ارزشمند به دفعات زیاد از آنها استفاده می کنند. شما به عنوان یک بدنساز باید بدانید که چه مواقعی از این دستبندها استفاده کنید و چه مواقعی استفاده نکنید.

 

بند-لیفت-بدنسازی

بند لیفت بدنسازی

این ابزار به وسیله جذب مقداری از فشار به ورزشکار در گرفتن راحت تر میله کمک می کند. هنگام انجام  لیفت های سنگین (ددلیفت ، شراگ و پارو) اگر عضلات شما قبل از اجرای کامل تکرارها احساس خستگی کنند ، در این صورت نتوانسته اید به طور مناسب عضلات هدف را خسته و نیروی آنها را تخلیه کنید.

استفاده از  مچ بندهای لیفت عنصر ضعف را از دستان شما می گیرد و اجازه می دهد تمرین را تا ناتوانی انجام دهید ، بنابراین ممکن است فکر کنید چرا همیشه از آنها استفاده نکنیم؟ استفاده مداوم و منظم از بندهای لیفت باعث ضعیف شدن عضلات دست و ساعد شما می شود به این دلیل که بیشترین نیرو به بند منتقل شده و نقش عضلات دست در حرکات کمتر می شود.

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

این موضوع در مورد کمربندهای وزنه برداری هم صدق می کند و استفاده بیش از اندازه از آن از تقویت عضلات پشت و تنه شما جلوگیری می کند ، بنابراین فقط در موارد استثنا از آنها استفاده کنید. مثلا هنگام اجرای لیفت های بیش از اندازه سنگین یا هنگامی که عضلاتتان واقعا خسته هستند.

چند نکته برای تاثیرگذاری بیشتر مچ بندهای لیفت :

چه موقع استفاده کنیم

  • مواقعی که وزنه های سنگین و غیر معمول در حرکات سیم کش استفاده می کنید.
  • هنگامی که به شدت خسته هستید از بند استفاده کنید.
  • در ست های پایانی تمریناتتان مثلا هنگامی که با کاهش نیرو مواجه می شوید ، از مچ بند استفاده کنید.
  • در صورتی که به شما اجازه می دهند سنگین تر و سخت تر تمرین کنید ، برای ایمنی بیشتر از آنها استفاده کنید.

چه موقع استفاده نکنیم

  • برای جبران ضعف در قدرتتان استفاده نکنید.
  • برای هر تمرین یا هر لیفتی استفاده نکنید.
  • برای راحتی و سهولت در تمرین استفاده نکنید.
  • از آنها به عنوان نیروی جانشین برای عضلات ساعد استفاده نکنید.
  • از بندهای لیفت به دلیل اینکه به شما اجازه می دهد تا فراتر از محدودیت ها و توانایی هایتان وزنه بزنید ، استفاده نکنید.

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره