بررسی انواع زیر بغل سیم کش
شما اینجا هستید
اصول تمرین با وزنه » بررسی انواع زیر بغل سیم کش

بررسی انواع زیر بغل سیم کش

حرکت زیر بغل سیمکش یکی از ۲ مدل حرکت اصلی است که برای زیر بغل قابل اجراست حرکات تمرین زیر بغل به گونه ای تست که یا باید دست ها از جلو به طرف بدن کشیده شوند مثل زیر بغل قایقی هالتر خم تک دمبل خم و… یا از بالای سر دست ها به پایین کشیده شوند مثل بارفیکس و انواع سیمکش

در این مقاله مصور ۳ مدل حرکت زیر بغل سیمکش را معرفی میکنیم تا بر اساس ویژگی که دارند در مواقع لازم مورد استفاده قرار گیرند.

مدل استاندارد حرکت سیمکش این است که به صورت دست باز اجرا می شود فاصله دست ها باید بیشتر از عرض شانه باشد در این حالت آرنج ها کنار بدن حرکت می کنند و میله تا روی بخش بالایی سینه کشیده می شود که عمده فشار روی بخش بالایی عضلات پشت قرار می گیرد

بررسی انواع زیر بغل سیم کش

بررسی انواع زیر بغل سیم کش

شاید مهم ترین نکته در رعایت فرم درست حرکت این باشد که بدن داخل دستگاه محکم شود و در طول انجام ست بی حرکت بماند کسانی که برای پایین کشیدن کابل بدن را به طرف عقب حرکت می دهند در واقع از عضلات فیله کمر کمک میگیرند و فشار از روی عضلات هدف شان منصرف می شود

یکی از اصلی ترین حرکات برای ایجاد پهنا در زیر بغل همین حرکت که مدل های دیگر آن را نیز معرفی می کنیم

این حرکت را میتوانید بالافاصله پس از یک ست استاندارد از حرکت قبلی اجرا کنید در واقع این حرکت به نوعی گسترش دهنده حرکت قبلی به شمار می آید

در این حالت همان طور که در تصویر پیداست باید اصل کشش با یکی از دستها انجام شود و دست دیگر فقط برای حفظ تعادل دستگیره کاربرد دارد

در این حالت باید یک تکرار میله متمایل به چپ و یک تکرار میله متمایل به راست پایین کشیده شود وقتی این حرکت را پس از حرکت اصلی انجام می دهید در واقع میزان تولید اسید لاکتیک را افزایش می دهید و همچنین کشش خوبی به زیر بغل ها می دهید

یادتان باشد که دامنه حرکت این مدل محدود است و می توان آن را دامنه نیمه نامید چرا که مسافت زیادی را طی نخواهید کرد

عده معدودی از بدنسازان مدل از پشت گردن را اجرا می کنند چرا که نگران آسیب دیدگی شانه هستند در نتیجه ریسک نمی کنند مسیر حرکت در این تمرین زیاد مطلوب نیست و ممکن است سبب آسیب مفصل شانه شود . اما برای تنوع در زیر بغل سیمکش یک مدل دیگر وجود دارد به نام دست موازی منظور ما مدل دست جمع تر است که با میله کوتاهتر اجرا می شود تا با دو دستگیره تکی هم قابل اجراست

در این مدل تاکید روی فیبرهای پایینی زیر بغل قرار میگیرد و از آنجایی که عضلات جلوبازو هم در حرکت درگیر می شوند قدرت تان بیشتر از مدل های قبلی است .

استفاده از میله هایی با انتهای زاویه دار نسبت به میله های صاف چندین مزیت دارد : بهبود مسیر حرکت ، کاهش فشار روی مفصل مچ دست و افزایش چند اینچ بیشتر دامنه حرکتی قبل از اینکه میله با سینه تماس پیدا کند

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره