شما اینجا هستید
اخبار سلامت » برای کاهش وزن میوه و سبزیجات تازه میل کنید

مصرف میوه‌ها‌ و سبزیجات در سلامت ما نقش مهمی را ایفا می‌کنند. علاوه بر آن، استفاده از بسیاری سبزیجات در رژیم غذایی لاغری، بسیار تاثیر گذار بوده و به روند کاهش وزن کمک می‌کنند. برای شناخت بهتر این نوع سبزیجات با کجارو همراه شوید.

 برای کاهش وزن میوه و سبزیجات تازه میل کنید

همه‌ی ما می‌دانیم که میوه‌های تازه از سلامت بیشتری نسبت به میوه‌های فرآوری شده برخوردار هستند. اما اهمیت این موضوع در زمان کم کردن وزن دو‌چندان می‌شود.
نتیجه تحقیقات جدید که وزن، و عادت غذا خوردن بیش از ۱۳۳۰۰۰ نفر را به مدت ۴ سال مورد بررسی قرار داده حاکی از آن است که افزایش مصرف میوه و سبزیجات تازه می‌تواند به شما کمک کند تا افزایش وزن‌تان در طول زمان، به صورت میانگین نیم کیلوگرم کمتر از دیگر افراد باشد. برای مثال، اگر یک فرد به صورت میانگین در یک هفته یک کیلوگرم وزن اضافه می‌کند، شما با افزایش مصرف میوه و سبزیجات می‌توانید این مقدار را به نیم کیلو‌گرم کاهش دهید.
این تحقیقات که در مجله PLOS منتشر شد، همچنین حاکی از آن است که میوه و سبزیجات متفاوت، تاثیر متفاوتی در وزن شما خواهند داشت. این نکته باید قابل توجه کسانی قرار گیرد که خاصیت تمام مواد تشکیل دهنده یک سالاد را یکسان می‌پندارند.



البته، افزایش مصرف میوه و سبزیجات به تنهایی نمی‌تواند جزییات اصلی یک رژیم غذایی را تشکیل دهد اما شرطی لازم برای یک رژیم غذایی مناسب به حساب می آید و به همین دلیل است که در اکثر دستور‌العمل های جدید رژیم‌های غذایی کنونی مصرف انواع میوه و سبزی تازه توصیه می‌شود .
افرادی که در طول زمان افزایش وزن بسیار کمی دارند بیشتر از مواد غذایی زیر استفاده می‌کنند:
۱) انواع توت‌ها
۲) سیب و گلابی
۳) سویا
۴) گل کلم
۵) آوکادو
۶) پرتقال
۷) کلم بروکلی
۸) کلم بروکسل ( کلم فندقی)
۹) لوبیا سبز
۱۰) هویج
۱۱) فلفل
۱۲) کرفس
این مواد از فیبر بسیار بالا و کربوهیدرات کم برخوردارند، بنابراین از این ویژگی برخوردارند که که باعث می‌شوند کمتر گرسنه شوید و در نتیجه کالری کمتری مصرف کنید.
درعین حال، افرادی که قصد افزایش وزن خود را دارند نیز می‌توانند از موادی نظیر ذرت، نخود‌فرنگی و سیب‌زمینی به صورت بیشتری در وعده‌های غذایی خود استفاده کنند.
این مواد سبزیجات نشاسته‌داری هستند که حاوی فیبر کمتر و کربوهیدرات بیشتری از موارد ذکر شده در بالا هستند و به صورت موقت باعث افزایش قند خون شما و بیشتر شدن اشتهای‌تان می‌شوند.
هرچند که سیب زمینی سرخ شده یا سالاد ذرت نمی‌توانند غذاهای مناسبی برای کسانی باشد که قصد کم کردن وزن خود را دارند، اما به یاد داشته باشید که استفاده ازاین نوع سبزیجات نباید به طور کلی از لیست غذایی شما حذف شود.

  1. بازسازی خانه

    خیلی جالب بود
    ممنون

  2. بازسازی خانه

    خیلی عالی و جالب بود
    ممنون

  3. محمد مهدی

    سلام بدترین کانالیه که تاحالا دیدم خیلی بدرد نخوره چون خلاصه توضیح نمیدید ادم خسته میشه اگه تونستید بگیدچیکارکنیم قدبلند شویم

    • reza

      طرف میاد این همه زحمت میکشه مطلب میزاره بد بدترین میشه خوب چه کاریه لفت بده راحت شو
      سنتون هم قید کنید

  4. محمد مهدی

    اگه تونستید جواب بدین اونوقت میپذیرم که اشتباه کردم وسایتتون خیلی خوبه

    • دکتر رمضانی

      راه های افزایش قد

      افزایش قد با ورزش

      همانطور که ورزش مداوم برای تناسب اندام ضروری است، برای افزایش قد نیز لازم است. یوگا ورزشی است که در این زمینه جدا تاثیرگذار است و منجر به افزایش قد تا ۸ سانتی متر می گردد. ورزش یوگا باعث افزایش ترشح و نیز فعالیت هورمون های رشد می شوند. شنا، بدمینتون، دوچرخه سواری، پرش، کشش و ژیمناستیک از سایر ورزش هایی هستند که می توانند منجر به افزایش قد بدن شوند.

      خواب کافی و رشد قدی

      خواب کافی، حداقل ۸ ساعت در شبانه روز تاثیر مهمی در افزایش قد دارد. تاثیرات خواب کافی از تاثیر آن بر هورمون های بدن ناشی می شود.
      در واقع در هنگام خواب، هورمون رشد که مسئول اصلی افزایش قد است، بیشتر ترشح می شود و از این رو افزایش قد تسهیل می شود. از طرفی خوابیدن، وضعیت بدنی شما را اصلاح می کند. زمانی که شما به پشت می خوابید، فشار از روی ستون فقرات برداشته شده و استخوان ها در موقعیت صحیح قرار می گیرند و این منجر به رشد بهتر و بیشتر می گردد. تغییر عادات خوابیدن ممکن است در ابتدا سخت باشد، اما فراموش نکنید که بعد از گذشت دو هفته، بدن به شرایط خواب جدید عادت می کند.

      جراحی افزایش قد

      یکی دیگر از راه های افزایش قد، جراحی برای افزایش طول اعضای بدن است. اما در این خصوص نیز لازم است در ابتدا اطلاعات کافی در خصوص نحوه عمل جراحی و پزشک متخصص را کسب کنید. در این زمینه نتیجه ی بسیاری از عمل ها مطلوب نخواهد بود و ممکن است به درد همیشگی و آزاردهنده در اعضای بدن منجر شود. پس بهتر است از جراحی هایی که با قیمت پایین سعی در جلب کردن توجه شما دارند پرهیز کنید. نتایج نامطلوب جراحی به آسیب های مداوم منجرخواهد شد.

      دختران جوان بدانند درست است که به طور معمول روند افزایش قد تا سن ۱۷ سالگی متوقف می شود، اما نترسید. شما می توانید به آرامی و به طور پیوسته قدتان را بلند کنید. برای شروع بهتر است با یک ورزش کششی شروع کنید. برنامه ورزشی روزانه را در برنامه خود قرار دهید. به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

      پزشک متخصص در صورت لزوم، برای شما داروهایی را تجویز می کند که می تواند در افزایش قد شما تاثیرگذار باشند. در خصوص تغییرات رژیم غذایی و سبک زندگی برای افزایش قد با پزشکتان مشورت کنید. سعی کنید تا حد امکان برای روش های افزایش قد، به فکر جراحی نباشید.

      ترجمه و تلخیص دکتر دهقان منشادی فوق تخصص غدد متابولیسم ورشد کودکان – برگرفته از کتاب مرجع طب غدد ویلیامز ۲۰۱۲

  5. مهدی

    ممنون بابت مطلب زیباتون

  6. فروشگاه اینترنتی پوست کالا

    مقالات خیلی مفید و پرباری در سایت دارید
    با سپاس

  7. میلاد

    سلام خسته نباشین من ی پسر۱۷ ساله هستم ک۸ ماهه بدنسازی کار میکنم اما شکمم بدجوری اعتماد ب نفسمو پایین اورده هرروز حس میزکنم بزرگتر از قبل میشه جوری شده ک وقتی تیشرت میپوشم شکمم جلو تر از سینم دیده میشه ممنون میشم راهنماییم کنین سریع این شکمو اب کنم من۱۸۰ قدمه و وزنم۸۳

  8. حسین جهانگیری

    ممنون از سایت بسیار زیبایتان.?

  9. طراحی سایت

    رژیم کاهو رو به همراه ذرت و هویج تست کنید عالیه

  10. طراحی سایت در کرج

    من روزایی که رژیم کاهو رو تست کردم خیلی سریع بدنم فرم میگرفت

  11. اتیلن

    با سلام

    با تشکر از سایت خوبتان
    رژیم کاهو و هویج عالیه حتما تست کنید.

  12. پارتیشن شیشه ای

    میشه رژیم شیر رو هم بذارید.

  13. قانون جذب

    عالی بود مرسی بابت اطلاع رسانی تون

  14. طراحی سایت در اصفهان

    من جواب گرفتم خوبه

  15. انجام پایان نامه

    سلام خوردن میوه علاوه بر لاغری تو سلامتی هم خیلی مفیده

  16. نمای شیشه ای

    ممنون از سایتتون

  17. خرید بلیط هواپیما

    عالی بود ممنونم

  18. پارچه پیراهن مردانه

    رژیم عالیه خیلی ممنون گذاشتید

  19. سندباد

    من دنبال یک رژیم میگشتم که با ذائقه من جور باشه این خیلی خوب بود ممنون

  20. درب اتوماتیک

    سلام.ممنون از سایت خوبتون.موف باشید

  21. خدمات IT

    عالی بود.

  22. خدمات تلفن گویا- VoIP

    مطالبی که در مورد کاهش وزن هستند، همیشه مفیدند. سپاس

  23. قالیشویی سعادت اباد

    سال نو مبارک

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره