برای رشد حداکثری ماهیچه‌ها چه مقدار پروتئین نیاز است
شما اینجا هستید
بدنسازی و فیتنس » برای رشد حداکثری ماهیچه‌ها چه مقدار پروتئین نیاز است

مصرف بیشتر همیشه بهتر نمی‌باشد.برای مثال می‌توان از مکمل‌های پروتئینی نام برد.در تحقیقات مشخص شده است که هنگام مصرف ۲۰-۳۰ گرم پروتئین بیشترین میزان سنتز پروتئین در ماهیچه‌ها رخ خواهد داد.مصرف بیشتر از این مقدار هیچ تاثیر آنابولیک دیگری را ندارد.همچنین متخصصان پیشنهاد میکنند که پروتئین مورد نیاز خود را در روز در وعده‌های ۲۰-۳۰ گرمی‌ در فواصل زمانی‌ معین مصرف کنید.

برای رشد حداکثری ماهیچه‌ها چه مقدار پروتئین نیاز است

گرچه در مورد وعده‌های غذایی آنچنان هم نمی‌توان به این دقیقی‌ کار کرد اما در مورد مکمل‌ها انجام این امر ممکن است.در تحقیقی در دانشگاه تکزاس که توسط نیکولاس دوتز و رابرت ولف انجام شد مشخص شد که وعده‌های غذایی حاوی بیشتر از ۳۰ گرم پروتئین بسیار آنابولیک هستند.

اما تفاوت در چیست؟
وعده‌های غذایی معمولی‌ باعث تحریک انسولین میشوند که در نتیجه آن از تجزیه ماهیچه‌ها جلوگیری خواهد شد و سطح آمینو اسید‌های موجود در جریان خون نیز کاهش خواهد یافت.اما یک وعده غذایی شامل بیشتر از ۳۰ گرم پروتئین بسیار آنابولیک خواهد بود زیرا به دلیل وجود پروتئین بالا در وعده غذایی سطح آمینو اسید‌ها در جریان خون نیز افزایش خواهد یافت.دوتز و ولف همچنین پیشنهاد کردند که در وعده صبحانه و ناهار مصرف پروتئین بیشتر باعث بهبود سنتز پروتئین خواهد شد.همچنین در وعده شام نیز بهتر است پروتئین به میزان لازم مصرف شود

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. amiro la

    سپاسگزارم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره