شما اینجا هستید
مکمل های کاربردی متفرقه » با امگا ۳ چربی‌ سوزی کنید و اشتهای خود را کاهش دهید

با امگا ۳ چربی‌ سوزی کنید و اشتهای خود را کاهش دهید

بر اساس یک تحقیق در مجله (International Journal of Obesity) مصرف روغن ماهی‌ ممکن است شما را زودتر به عضلات شش تکه شکمی برساند.در این تحقیق به شرکت کنندگان یا روغن آفتابگردان و یا روغن ماهی‌ سرشار از اسید چرب (DHA) داده شد.

شرکت کنندگان در این تحقیق به دو گروه ورزشکار و غیر ورزشکار تقسیم شدند.

گروه ورزشکار به آنها اینطور گفته شد که میبایست ۳ بار در هفته با ۷۵% حداکثر ضربان قلب به مدت ۴۵ دقیقه تمرین کنند.

با امگا ۳ چربی‌ سوزی کنید و اشتهای خود را کاهش دهید

با امگا ۳ چربی‌ سوزی کنید و اشتهای خود را کاهش دهید

گروهی که از روغن ماهی‌ و ورزش در کنار هم بهره برده بودند نسبت به هر گروه دیگری توانستند کاهش چربی‌ بیشتری را تجربه کنند.

ترکیب مصرف روغن ماهی‌ و انجام تمرینات هوازی منظم میتواند باعث بهبود چربی‌ سوزی شود.اخیرا محققانی از اسپانیا گزارش داده اند که اگر شما در حال رژیم گرفتن هستید ماهی‌ یا روغن ماهی‌ میتواند باعث کاهش اشتهای شما شود.

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

در این تحقیق افراد چاق تحت یک رژیم دارای کالری محدود قرار گرفتند و به چهار گروه تقسیم شدند :

امگا ۳

امگا ۳

 

رژیم ۱ : بدون غذای‌ دریایی

رژیم ۲ : ماهی‌ بدون چربی‌ (۱۵۰ گرم ماهی‌ کاد ۳ بار در هفته)

رژیم ۳ : ماهی‌ چرب (۱۵۰ گرم سالمون ۳ بار در هفته)

رژیم ۴ : کپسول‌های روغن ماهی‌ (۶ کپسول در روز معادل ۱۳۰۰ میلی‌گرم)

 

افرادی که از یک شام سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ استفاده کرده بودند (رژیم ۳ و ۴) احساس گرسنگی کمتر و سیری بیشتری را بلافاصله بعد از شام و ۲ ساعت بعد از آن احساس کردند.این مشاهدات نشان داد که مصرف اسید‌های چرب امگا ۳ میتواند باعث کاهش گرسنگی شود.

محققان بر این باورند که اسید‌های چرب امگا ۳ میتوانند بر انتقال مولکول‌های تنظیم کننده اشتها و وابستگی گیرنده‌های آنها در مغز اثر بگذارند.

در انتهای این تحقیق با اینکه روی مصرف کالری تمام گروه‌ها نظارت دقیقی‌ بود و همه آنها از یک میزان مشابه کالری استفاده کرده بودند اما گروهی که از ماهی‌ یا روغن ماهی‌ استفاده نکرده بود ۲.۲ پوند کمتر از گروه‌هایی که از ماهی‌ یا روغن ماهی‌ استفاده کرده بودند چربی‌ سوزی کردند.

با این بیان افراد بیشتری در آینده احتمالا برای بهبود کاهش وزن خود از ماهی‌ استفاده خواهند کرد.

قبل از اینکه در هر وعده خود از ماهی‌ استفاده کنید باید بدانید که جنجال‌های زیادی در مورد اینکه کدام نوع از ماهی‌‌ها (پرورشی یا آزاد) و چه نوع ماهی‌ (سالمون، کاد، تیلاپیا و غیره) میبایست مصرف شود وجود دارد.به علاوه مزایای سلامتی‌ ماهی‌ به دلیل سطح بالای آلاینده‌ها در آنها مورد سوال بوده است.

 

منبع :

http://www.fitnessrxformen.com/

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

  1. قاسم رضایی

    سلام
    من شنیدم که قبل از تمرین کربوهیدرات مصرف نمیکنن، چون بعد از افزایش انسولین با کاهش قند خون روبرو میشویم انرژی کمتری در تمرین داریم؟؟

  2. behnam

    قاسم جان ، اصنم اینجوری نیست نبایس قندهای تند جذب یا ساده مصرف کنی ، بجاش بایس یک ساعت تا یک ساعت ونیم قبل تمرین حتما از کربوهیدرات های پیچیده استفاده کنی ، حتی ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قبل تمرین هم برای افرادی که میخوان انرژِی تمرین بالای داشته و تمرینات شدید دارن از مکمل کربوهیدرات استفاده میکنن ، قندهای پیچیده استفاده بشه موردی نداره

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره