افزایش طبیعی هورمون رشد و igf-1
شما اینجا هستید
بدنسازی و فیتنس » افزایش طبیعی هورمون رشد و igf-1

افزایش طبیعی هورمون رشد و igf-1

هورمون رشد و igf_1 هورمون هایی بشدت آنابولیک هستند که هدف آنها افزایش توده ی عضلانی و قدرت است. آرژنین و اورنیتین محرک های غذایی شناخته شده ای برای آزاد سازی هورمون رشد هستند. در پاسخ به بالا رفتن سطوح هورمون رشد،igf_1 نیز افزایش پیدا می‌کند.

محققان لهستانی، در یک تحقیق بر روی ورزشکاران قدرتی آموزش دیده، نشان دادند که مصرف مکمل‌های آرژنین و اورنیتین به مدت سه هفته،تا نزدیک به ۵۰% باعث افزایش سطوح هورمون رشد و igf_1 بعد از تمرین شدید با وزنه میشود.

این مکمل باعث کاهش اتصال igf_1 به پروتئین می‌شود که این امر باعث افزایش هورمون در دسترس از نظر بیولوژیکی می‌شود. در حالیکه نتایج این مطالعه جالب و ارزشمند است.،ما از اثر مکمل ها به صورت طولانی مدت و افزایش مزمن هورمون های آنابولیک و یا اثر این هورمون ها بر افزایش توده عضلانی و قدرت اطلاعی نداریم.

افزایش طبیعی هورمون رشد

افزایش طبیعی هورمون رشد

این کار را امتحان کنید:۵ الی ۱۰ گرم آرژنین بدون غذا(با شکم خالی) ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قبل از تمرین مصرف کنید. همچنین ۵ الی ۱۰ گرم اورنیتین یک ساعت قبل از تمرین و قبل از خواب مصرف کنید.

ال اوریتین یک امینو اسید غیرضروری که توسط بدن و با هیدرولیز ال ارژنین تولید میشود. امینو اسید های ال دار(با ال شروع میشوند)در محصولات ارگانیک مثل محصولات گیاهی و جانوری یافت میشوند.اوریتین جز معدود امینو اسیدهایی است که در ساخت هورمون رشد نقش دارد و در افزایش توده عضلانی هنگام کاهش چربی بدن مورد استفاده قرار میگیرد.همچنین ال اوریتین نیتروژن دردسترس بدن را کنترل میکند.همچنین چون با هورمون رشد در ارتباط است در از دست دادن چربی نیز میتواند موثر باشد.

چه مقدار ال اورنیتین باید مصرف کرد؟
مکمل ال اورنیتین (نوع هیدروکلراید)، L-Ornithine HCL، که می تواند به یک مایع مانند آب یا آبمیوه اضافه شود، ۱ تا ۳ بار در روز به میزان ۱٫۵ گرم قابل استفاده است.
نوع دیگر ال اورنیتین، L-Ornithine Alpha Ketoglutarate) OAKG) (نمکی است که از دو مولکول اسید آمینه غیر پروتئینی ساخته می شود) می تواند در دوزهای روزانه ۳ میلی گرم مصرف شود.

منبع:

fitnessrxformen.com

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره