شما اینجا هستید
ویتامینها و موادمعدنی » از دست دادن مواد معدنی برابر است با سطح پایین تستوسترون

از دست دادن مواد معدنی برابر است با سطح پایین تستوسترون

 

اگر شما یک ورزشکار یا بدن ساز می‌باشید طی‌ فعالیت‌های خود عرق زیادی خواهید کرد و بنابراین به احتمال زیاد دچار کمبود روی خواهید شد که این ماده معدنی همراه با سلنیوم باعث حفظ سطح بالای تستوسترون و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن میشوند.

اگر یک فرد مسن می‌باشید شما همچنین به احتمال زیاد دچار کمبود منیزیوم نیز می‌باشید.

بر اساس تخمین‌های زده شده تا ۸۰% از جمعیت آمریکا به اندازه کافی‌ منیزیوم دریافت نمیکنند و احتمالا دچار کمبود آن هستند.

در کنار این مساله اگر ورزش کردن را هم اضافه کنیم اوضاع وخیم تر خواهد شد زیرا هرچه بیشتر عرق کنید منیزیوم بیشتری نیز از بدن شما خارج خواهد شد.

منیزیوم به تنهایی خود وظیفه انجام ۳۰۰ واکنش بیو شیمیایی در بدن انسان را به عهده دارد. از کارکرد صحیح ماهیچه‌ها و اعصاب گرفته تا سنتز پروتئین.

آیا از بی‌ خوابی‌، اضطراب و وحشت زدگی زجر می‌کشید؟

اگر اینطور است میتواند دلیل آن مرتبط با کمبود منیزیوم در رژیم غذاییتان باشد و همچنین میتواند به واسطه جذب ضعیف منیزیوم در بدن از طریق رژیم غذائی یا مکمل‌ها این شرایط سراغ شما بیایند.

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

دیگر مواد معدنی مهم نظیر کرومیوم و وانادیوم باعث تنظیم و ثبات سطح قند خون و انسولین میشوند.

برای توضیح اهمیت هر کدام از آنها می‌توان توضیحات فراوان دیگری نیز ارائه کرد.

این را بدانید که از بین ۱۱ ماده معدنی ضروری برای بدن انسان ۵ مورد ذکر شده در بالا مواردی هستند که کمبود آنها به وفور در میا‌‌ن ورزشکاران مشاهده میشود و می‌بایست از طریق مصرف مکمل‌ها به فرم (chelated) کمبود آنها را جبران کرد.

 

اما چرا این مواد معدنی باید در به شکل (chelated) مصرف شوند؟

تعریف واقعی مواد معدنی (chelated) میتواند کاملا وسیع و گسترده باشد اما همین را لازم است بدانید

که این ترکیبات شامل یک پیوند دو گانه یک آمینو اسید به یک ماده معدنی می‌باشد.این فرایند این اطمینان را به ما میدهد که این آمینو اسید‌های بسیار کوچک نه تنها بتوانند از مسیر روده عبور کنند بلکه بتوانند مستقیما به داخل خود سلول انتقال یابند.

فرمول ساخت مواد معدنی که در فرم (chelated) نیستند میتوانند مشکل ساز شوند.در بدترین حالت نمیتوانند جذب بدن شوند.

در بهترین حالت نیز تنها از لحاظ اسمی می‌توان انتظار داشت که جذب بدن شوند زیرا مقادیر زیادی از مواد غذائی که ما می‌خوریم دارای مواد شیمیایی درون خود هستند که جذب این مواد معدنی را با اختلال روبرو میکنند.

البته شما مواد معدنی غیر فرم (chelated) را نیز میتوانید در بین وعده‌های غذائی خود مصرف کنید.

هنگامی که معده شما کاملا خالی‌ باشد انجام این کار شاید موثر واقع شود اما این اتفاق زیاد رخ نخواهد داد مگر اینکه کاملا بی‌ اشتها باشید.همچنین انجام این کار میتواند باعث ناراحتی‌‌های معده شود.بسیاری از مواد معدنی اگر همراه با غذا مصرف نشوند میتوانند معده را کاملا آزار دهند.

اما مواد معدنی با فرم (chelated) را می‌توان همراه با غذا یا با معده خالی‌ بدون ترس از عدم جذب آنها مصرف کرد و همچنین خیالتان از ناراحتی‌‌های احتمالی‌ معده نیز راحت خواهد شد.

 منبع :

https://www.t-nation.com

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره