آموزش حرکت پارویی با دستگاه (زیر بغل H)
شما اینجا هستید
اصول تمرین با وزنه » آموزش حرکت پارویی با دستگاه (زیر بغل H)

پارویی با دستگاه (زیر بغل H)
شیوه اجرا
۱- دستگیره ها را گرفته و دست ها را در جلوی بدن صاف کنید بالاتنه را از ناحیه سینه به بالشتک دستگاه تکیه دهید
۲- در حالیکه پشت صاف و قائم است دستگیره ها را به سمت بالای شکم بکشید
۳- وزنه را به حالت شروع بازگردانید

 آموزش حرکت پارویی با دستگاه (زیر بغل H)

عضلات درگیر در حرکت پارویی با دستگاه (زیر بغل H)
عضلات اصلی : پشتی بزرگ
عضلات کمکی: ذوزنقه متوازی الاضلاع دلتوئید خلفی

نکات آناتومیکی
فاصله دست ها : وقتی فاصله دست ها از هم زیاد باشد بخش خارجی عضله پشتی بزرگ و اگر فاصله دست ها از هم کم باشد بخش داخلی عضله پشتی بزرگ هدف تمرین قرار می گیرد
نوع گرفتن : گرفتن دست با چرخش داخلی (دست از رو ) به شکل طبیعی (انگشت شست بالا) و با چرخش خارجی (دست از زیر) به ترتیب بخش های بالایی و خارجی عضله پشتی بزرگ بخش مرکزی پشت و بخش پایینی عضله پشتی بزرگ را هدف قرار می دهد چنانچه شیوه گرفتن دست ها از حالت چرخش داخلی به طبیعی و چرخش خارجی تغییر یابد آرنج به تدریج به پهلو نزدیک تر می شود

مسیر حرکت : کشیدن دستگیره ها در یک مسیر حرکتی طولانی تر به سمت سینه بخش بالایی عضله پشتی بزرگ و ذوزنقه را تقویت می کند در صورتی که مسیر حرکتی کوتاه تر و به سمت شکم باشد بخش پایینی پشتی بزرگ هدف تمرین قرار خواهد بود تنظیم ارتفاع جای نشستن مسیر حرکت را تغییر می دهد بالا بردن ارتفاع محل نشستن مسیر حرکت را کوتاه و پایین آوردن آن مسیر حرکت را طولانی می کند
دامنه حرکتی : آرنج ها را تا جایی که امکان دارد به عقب بکشید و تیغ های شانه را به فشار به هم نزدیک کنید تا حداکثر انقباض در عضله ایجاد شود
وضعیت بدن : با تکیه دادن سینه به بالشتک دستگاه بار اضافی از روی ستون مهره ها کاهش می یابد

  1. رامین

    خیلی عالی بوود
    وای خدا چرا بهترین سایت بدنسازی ایران انقدر بازدیدش کم شده؟؟
    تورو خدا ریشه یابی کنید. تورو خدا نا امید نشید از سایت. ما با سایتتون زندگی میکنیم.
    موفق باشید

  2. رضا

    سلام
    با تشکر از مطالب آموزنده شما مربیان عزیز
    اینکه هم وطن می گوید آمار بازدید کنندگان پایین است متاسفانه من در باشگاههای ورزشی جوانانی را می بینم که بدن علم و آگاهی در این ورزش بیشتر حرکات را اشتباه انجام می دهند و بیشتر مربیان وقت برای آموزش صحیح حرکات صرف نمی کند .
    هم وطن این وظیفه من و شما است که این سایت علمی و آموزشی را به دیگران معرفی کنیم شاید گامی در ارتقای علمی این ورزش برداشته باشیم.
    با تشکر و سپاس بیکران از edcoan.ir

  3. احمد

    مرسی

  4. بابک

    مــــمنون .
    واقعا ممنون بخاطر ایجاد چنین محیط آموزشی خوبی ، جایه تقدیر داره از زحمات شما عزیزان و این همه آموزش در زمینه ورزش بدنسازی که بسیاری از ورزشکاران واقعا به این آموزش ها نیاز دارن.

  5. مسعود پرنیان

    سلام خیلی ممنون از زحمات و آمورش های هایه سازندتون

  6. فاطمه توسلی

    ممنون از سایت خوبتون .بسیار مفید و آموزنده ست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره