آموزش حرکت سلام ژاپنی
شما اینجا هستید
اصول تمرین با وزنه » آموزش حرکت سلام ژاپنی

حرکت سلام ژاپنی
شیوه اجرا

آموزش حرکت سلام ژاپنی

۱- راست بایستید و یک هالتر را روی شانه ها بگذارید
۲- ستون مهره ها و زانوها را صاف نگه داشته (زانو ها می توانند کمی خمیده باشند) از کمر به جلو خم شده تا بالا تنه موازی با سطح زمین قرار گیرد
۳- بالاتنه را به عقب برگردانید تا به حالت ایستاده درآیید

عضلات درگیر در حرکت حرکت سلام ژاپنی
عضلات اصلی : راست کننده ستون مهره ها
عضلات کمکی: پشتی بزرگ ,سرینی, پشت ران

آموزش حرکت سلام ژاپنی

سلام صبح بخیر تمرین ترکیبی بسیار مفیدی برای عضلات پشت پا، پشت پایینی و باسن به عنوان عضله دوم است.
هالتر را بر روی شانه قرار دهید، نه روی گردن.
صاف بایستید و به روبرو نگاه کنید، به آرامی به جلو خم شوید و به روبرو نگاه کنید.
تا موازات کف زمین خم شوید و بلافاصله به آرامی به موقعیت شروع برگردید.
تکرارهای مورد نظر را انجام دهید.
تذکر: پشت خود را صاف نگه دارید، فرم صحیح حرکت بسیار مهم است.

نکات آناتومیکی
نوع گرفتن : دست ها را در حالی که چرخش داخلی دارند کمی بیش از عرض شانه باز کنید برای اطمینان و ایمنی بیشتر میله هالتر را کاملا روی شانه قرار دهید
مسیر حرکت : برای کمک به اجرای حرکت زانو ها کمی خم می شوند
دامنه حرکتی : بالاتنه در قوسی حدود نود درجه به بالا و پایین حرکت کند ستون مهره ها کاملا راست و کشیده و سر بالا باشد نگذارید بالاتنه زیر وزنه خم شود در طی این حرکت عضلات راست کننده ستون مهره ها برای صاف و ثابت نگه داشتن کمر و عضلات باسن و پشت ران برای باز کردن مفصل ران در تلاش اند

 

  1. hamid reza

    این حرکت ممکن است بسیار آسیب بزنه به کمر باید خیلی دقت کرد .

  2. 50

    اصلا حرکت خوبی نیست هیچوقت اجراش نکنید

    • Hesse gharib

      چرامناسب نیستش؟

      • رضا

        سلام اگه اصولی و با وزنه مناسب انجام بشه خیلی هم حرکت خوبیه بیشتر وزنه بردار ها این حرکت انجام میدن ولی با این حرکت عضلات باسن بزرگ میشه

  3. بهمن

    این حرکت حرکت بسیار خوب و در عین حال حرکتی بسیار خطرناک هست ، بروسلی رزمی کار معروف این حرکت رو هر روز صبح ها انجام میداد و یک روز بدون اینکه بدنشو گرم کنه ، این حرکت رو انجام داد و باعث آسیب دیدگی جدی مهره های کمر او شد ، به طوری که دکترها به او گفتند که باید ورزش رو کنار بذاره ، اما با اراده ای که داشت آسیب دیدگیش به صورت شگفت انگیزی خوب شد ، اینو ذکر کردم که بدونید این حرکت حتی ممکنه به اسطوره ها و ورزشکارهای با تجربه هم صدمه بزنه چه برسه به ورزشکاران عادی 🙂

  4. رضا

    بالاخره نا نفهمیدیم چه حرکتی برا کمر خوبه بدون این که خطرناک باشه

  5. رضا

    توی این حرکت باسن باید به عقب بره نه این که به جلو خم شیم

  6. علی ابداع کننده

    چشم این حرکتو انجام میدیم اقای دکتر باقری خخخخهههههههه

  7. Ayda

    سلام من سالهاست این حرکتو انجام میدم وبه شاگردهام هم توصیه میکنم…مشکلی تابحال پیش نیومده فقط درست زدن حرکت واخر تمرین کبدن گرم باشه انجام شود بهتراست…برای فیله کمرو شکم بسیار حرکت زود بازدهی میباشد…موفق باشید

  8. Ayda

    سلام من سالهاست این حرکتو انجام میدم وبه شاگردهام هم توصیه میکنم…مشکلی تابحال پیش نیومده فقط درست زدن حرکت واخر تمرین ک بدن گرم باشه انجام شود بهتراست…برای فیله کمرو شکم بسیار حرکت زود بازدهی میباشد…موفق باشید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره